PromZ Vak 02-2015

(advertentie) n ew z Beste premiums en relatiegeschenken 2015 Tijdens de beurs PromZ Event 2015 werden traditiegetrouw de PromZ Promotional Product Awards uitgereikt, de prijzen voor de beste premiums en relatiegeschen- ken van 2015. Een vakjury en een publieksjury beoordeelden de ingezonden producten en kenden de awards toe. De vakjury (Martin de Winter, Ed van Eunen, John Swaab en Karin Schaper): In de categorie kantoorartikelen was de award voor Webo Promotion voor de Wireless Powerbank. In de categorie beursartikelen/give away’s ging de award naar Mybunjee voor het gelijknamige product Mybunjee. Winnaar in de cate- gorie sport en outdoor was Lamzac met het product dat ook Lamzac heet. In de categorie huishoudelijke artikelen gaf de vakjury de prijs aan Art & Poetry Design voor de Treklamp. Er waren twee win- naars in de categorie overige artikelen. Er was een prijs voor Future World voor de 3-in-1 fotolensjes voor mobiele telefoons. De andere prijs was voor de Dooralarm van Promaction. De publieksjury (bezoekers van PromZ Event 2015): In de categorie huishoudelijke artikelen ging de prijs naar de classy vormgege- ven wijnkoeler Winechill van het bedrijf Winechill. In de categorie kantoorarti- kelen was de prijs voor BlokXii met de gelijknamige houten notitieblokken. In de categorie sport & outdoor ging de prijs van de publieksjury ook naar de Lamzac, dezelfde keuze dus als die van de Vakjury. In de categorie beursartikelen/give away’s was de prijs voor het trendy Handtaslampje van Promocompany, óók genoemd door de Vakjury. In de catego- rie overige artikelen was de prijs voor de Virtual Reality Bril van Cow Company. Evergreens De ingezonden promotionele producten waren van een goede kwaliteit, aldus de vakjury. Opvallend was ook dat er dit jaar minder (goedkope) give away’s waren ingestuurd. Dit is in lijn met de bij opdrachtgevers toenemende aandacht voor het milieu en MVO. Naast het ruime aanbod nieuwe en vernieuwende producten (met name op het gebied van elektronika, zoals de Hyper Pearl, een make-up spiegeltje en powerbank inéén), waren er ook heel wat evergreens in een nieuw jasje: Rubik’s Cube als pennenhouder (Blikvanger), vogelhuisjes (Wilnest), handdoekspel- len als Twister of Connect 4 (Globetrade Deluco) en (zit)kubusspellen met bijvoor- beeld Mens Erger je Niet (Qubez). Meer bezoekers voor Haptica De eendaagse beurs Haptica, die eind maart voor de derde keer werd georganiseerd door het Duitse WA Verlag, trok 1299 bezoekers. Dat was 35%meer dan in 2014. Het grootste deel van de bezoekers, 67%, was afkomstig uit het bedrijfs- leven, aldus de organisatie. De resterende 33% van de bezoekers was werkzaam in de branche van promotionele producten. De meeste bezoekers kwamen naar Haptica om productnoviteiten en innovaties te zien. Volgend jaar vindt Haptica plaats op 16 maart, en dan in het con- grescentrum in Bonn omdat het onderkomen van de laatste drie jaar, het Palladium in Keulen, te klein wordt. De organisatie verwacht volgend jaar weer meer bezoekers.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5