PromZ Vak 01-2015

70 n ew z Nieuwe voorzitter voor Belgische branchevereniging BAPP Axel Debruyne is voor de komende twee jaar benoemd tot voorzitter van de BAPP, de Belgian Association of Promotional Products. Debruyne (37) is sinds 2003 general manager van Special Things, distributeur van promotionele producten in het Belgische Bonheiden. Hij is de opvolger van Michel van Bavel van Van Bavel Gifts & Premiums, die na twee jaar volgens de BAPP-regels zijn voorzitterschap moest neerleggen. De ‘uitdaging’ voor Debruyne als voorzitter van de BAPP is om promotionele producten en business gifts onder de benaming ‘product media’ een betere plaats binnen de mediamix en het marketingbeslissingsproces te geven. Debruyne meent dat het gebruik van die term het imago van de bedrijven en de sector in het algemeen goed zal doen. “Via de bena- ming ‘product media’ wil de sector een betere plaats krijgen in het hele mediagebeuren en ook bij de klanten een andere positie verwer- ven in het marketing-beslissingsproces. We zijn een deel van de marketing en de plaats van onze sector daarin is van belang voor de KMO’s en voor de grotere bedrijven in product media. We moeten onze leden mee krijgen in dat verhaal.” Negatief imago Debruyne zegt ook: “Onze sector heeft soms een negatief imago. We moeten ons beter verkopen. Dat betekent ook dat de distribu- teur ook méér als adviseur moet optreden. Die toegevoegde waarde ligt o.a. in het kennen van de reglementeringen waaraan producten moeten voldoen.” In het begin maart verschenen nummer van het Belgische vakblad Promo-Biss staat een uitgebreid interview met Axel Debruyne en Michel van Bavel. Axel Debruyne Benito en drukkerij C3 failliet Op 29 januari van dit jaar is Benito in Waalwijk fail- liet verklaard. Ook drukkerij C3 moest de deuren sluiten. Benito, opgericht in 1984, fuseerde in 2005 met Verwiel. Aan die eenheid kwam een einde in 2009, toen de cri- sis al om zich heen begon te slaan, licht Stephan van Caulil (Benito) toe. “De moeilijke economische omstandigheden van de laatste jaren hebben ons parten gespeeld, met als klap op de vuurpijl de ban op de promotionele producten van de farmaceutische indus- trie. Zeker 40 procent van onze omzet was afkomstig van far- maceuten. We hebben nieuwe initiatieven gelanceerd en er kwamen nieuwe klanten bij, maar er viel niet snel genoeg op te boksen tegen het verlies” zegt Van Caulil. Van Egmond Relatiegeschenken, dat Benito overnam in maart 2013, ging al begin 2015 weer zelfstandig verder. Benito had nog 7 mede- werkers in dienst. Haptica: 25 maart Keulen Het Duitse WA Verlag organiseert op 25maart in Keulen voor de derde achtereenvolgende keer de eendaagse beurs Haptica. De naam verwijst naar de haptonomie en doelt op hoe zintuigen positief kunnen worden geprikkeld door promotionele producten. Haptica opent zijn deuren vooral voor eindklanten, hun marketing- en communicatieadviseurs en distributeurs van relatiegeschenken en premiums. Meer dan 90 exposanten zijn aanwezig op de beursvloer. Op de ‘haptic advertising world of experience’ worden ook de vakprijzen Promotional Gift Awards 2015 uitgereikt. De beurs vindt plaats in het Paladium in Keulen (Duitsland) van 11 tot 18 uur, daarna is er tot 21 uur een avondprogramma met drankjes en hapjes. Meer informatie over de dag en het avondprogramma, evenals voorregistreren: www.haptica-live.de Stephan van Caulil

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5