PromZ Vak 01-2015
2015 - nummer 1 - www.promz.nl 69 n ew z Het Portaal Uitgevers organiseert aan- komende 1 en 2 april - voor het 15e achtereenvolgende jaar – in de Jaarbeurs Utrecht de beurs PromZ Event. Dit is de grootste vakbeurs in de Benelux voor relatiegeschenken, promotionele pro- ducten en kerstpakketten. “De beurs wordt ieder jaar door ruim 6000 marketeers en inkopers uit het bedrijfsleven (van MKB tot en met multinationals) bezocht. Ook de overheid en non-profit organisa- ties behoren tot de bezoekers van PromZ Event,” vertelt John Swaab (Het Portaal). “Op PromZ Event 2015 geven wij in het speciale ChristmaZ BrandZ Pavilion de gelegenheid om, samen met andere leveranciers, pro- ducten te marketen bij de uiteindelijke eindklant. Ze treffen hopelijk deze produc- ten later in het jaar aan in de showrooms en folders van de kerstpakketleveranciers.” “Het ChristmaZ BrandZ Pavilion is in feite een voorpremière van de noviteiten die de kerstpakketten van 2015 straks onverge- telijk maken. De eindklanten proeven en bekijken op PromZ Event in dit speciale paviljoen de food en non-food producten waar ze in december hun medewerkers mee gaan verassen,” vervolgt hij. Boost voor het kerstpakket Het kerstpakket – een echte Hollandse tra- ditie - kan wel een boost gebruiken en dat willen we o.a. realiseren met een tool als het ChristmaZ BrandZ Pavilion, zegt Swaab. “In het PromZ Opdrachtgeversonderzoek 2014 hebben we, net zoals in voorgaande jaren, ook uitvoerig aandacht besteed aan de inzet van kerstpakketten voor het eigen personeel en eindejaarsgeschenken voor externe relaties. In 2014 heeft naar schat- ting 52% van de bedrijven kerstpakketten aan het personeel verstrekt, en dat is 5% minder dan in 2013, toen 57% van de bedrijven dat deed. Het percentage bedrij- ven dat eindejaarsgeschenken aan externe relaties geeft, ligt lager maar bleef stabiel: 39% tegen 38% in 2013.” Meer info: John Swaab, Philip Lasance, Meryem Karakus, tel. 075 – 6475747. ‘Marketing hoort bij duurzaam ondernemen’ Maatschappelijk verantwoord ondernemen en marketing zijn vaak in de hoofden van professionals twee verschillende werelden. “Marketing hoort bij duurzaam ondernemen,” stelt MVO Nederland topman Willem Lageweg, aldus een bericht in MarketingTribune. Lageweg is sinds 2006 directeur van MVO Nederland, de nationale MVO-kennis en netwerkorganisatie waar 2000 bedrij- ven bij zijn aangesloten. Eerder werkte hij bij Rabobank Nederland waar hij o.a. directeur Communicatie, directeur Coöperatie-ontwikkeling en Projectleider Grote Steden was. Lageweg: “Marketing is goed luisteren naar de klant, en vervol- gens op een oprechte, authentieke manier leveren waar behoefte aan is. Dat zijn vaak maatschappelijke behoeftes. Zaken als gezondheidszorg, financiële producten of voeding zijn niet alleen transactiebehoeftes, dat zijn behoeftes die een dieperliggende achtergrond hebben. Daarom is het belang- rijk dat de marketingwereld met de wereld van duurzaam ondernemen verbonden wordt. Dat is volgens mij ook een structu- rele kans om marketing een beter imago te geven.” Focus op het kerstpakket 2015: Christmas BrandZ Pavilion
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5