PromZ Vak 01-2015

z 2015 - nummer 1 - www.promz.nl 53 8 9 “Compliance begint aan de bron. Controleer lokaal of er wordt voldaan aan EU-eisen, niet alleen wat betreft de Speelgoedrichtlijn, maar ook andere wetgeving. Ga met je distributeurs van promotionele producten om de tafel zitten en laat ze uitleggen hoe zij die compliance invullen. Wees eerlijk naar elkaar, zodat je ook eerlijk kunt zijn over de premiums die je inzet.” Mr Alexander Singewald, Singewald Consultants Group (PromZ Magazine nr 3) “In tenders worden financiële kengetallen gevraagd, maar te weinig en ook niet de wezenlijke getallen. Vraag niet alleen naar de omzet van dit jaar en vorig jaar, maar ook naar goudenbalansratio, naar de liquiditeitspositie, openstaande vorderingen etc. Krijg een goed beeld van de financiële gezondheid van de beoogde leverancier. Klanten moeten zich realiseren dat zij als opdrachtgever zelf ook schade kunnen oplopen als het misgaat.” Miklos Markovits, Interimage (PromZ Magazine nr 3) “Spaaracties zijn mede door het succes van de campagne rond Roy Donders ook een vast element binnen de marketing­ communicatiemix van Jumbo geworden. Ruim een kwart miljoen juichpakken werden binnen anderhalve week besteld. In onze winkels was het net zo druk als in de dagen voor kerst en werden recordomzetten behaald.” Frits van Eerd, ceo Jumbo (PromZ Magazine nr 4) “HET GEVAAR KOMT IN DE VORM VAN BEPERKINGEN VANUIT DE POLITIEKE HOEK. HET IS ZAAK DAT WIJ ALS VAK DE POLITIEK ER BEWUST VAN MAKEN DAT ONZE PRODUCTEN DE NOODZAKELIJKE SMEEROLIE VAN HET BEDRIJFSLEVEN ZIJN. PROMOTIONELE PRODUCTEN ZIJN UITERST BELANGRIJKE, BETAALBARE MIDDELEN DIE BEDRIJVEN EN MENSEN MET ELKAAR IN CONTACT BRENGEN.” Edwin Bouman, WOT-P (PromZ Magazine nr 1) “IK PLEIT VAAK VOOR EEN UITGEBALANCEERDE MEDIA- EN MIDDELENMIX VOOR HET NEERZETTEN VAN EEN SUCCESVOLLE PROMOTIE. NATUURLIJK IS HET EENVOUDIGER ALS JE DAN ENORME BUDGETTEN TOT JE BESCHIKKING HEBT. MAAR TOCH KUN JE MET SLIMME CREATIVITEIT, DIE NIET PER SE VEEL HOEFT TE KOSTEN, OOK HEEL VER KOMEN. EN DAAR LIGT DUS DE ÉÇHTE UITDAGING.” Kees-Jan Rozestraten, De Combinatie van Factoren (PromZ Magazine nr 4) “Wuppies, Welpies, Beesies, Buddies, Bungels en Gogo’s hebben allemaal garant gestaan voor enorme promotionele successen. Het is aan de premiumleveranciers en distributeurs om steeds weer opnieuw met dit soort nieuwe hebbedingen op de markt te komen en potentiële afnemers (retailers, fabrikanten) voor het premium te interesseren. De promotie- en actiemarketingbureaus kunnen de promotie groot maken.” Charles Borremans, Goud Activatie (PromZ Magazine nr 4) “We hebben in de kosten gesneden, en geïnvesteerd in mensen, vooral in salesmensen. Want mensen maken in deze markt nog steeds het verschil. Het blijft een people’s business.” Rutger de Planque, MOB (PromZ Vak nr 2) WIE ZEI WAT? UITSPRAKEN UIT 2014

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5