PromZ Vak 01-2015

z 2015 - nummer 1 - www.promz.nl 51 “Suppliers moeten niet op de stoel van de distributeur gaan zitten. Maar de tijden zijn aan het veranderen. Ik zie steeds meer de voordelen van de Amerikaanse aanpak, waarbij distributeurs zoveel mogelijk tijd in klantcontact en verkoop kunnen steken. Distributeurs moeten veel meer focussen op verkoop.” Stef van der Velde, Giving Europe (PromZ Vak nr 3) “Het beeld dat distributeurs in de Verenigde Staten onmachtig zijn en aande leiband vande suppliers lopen, klopt dus niet met de werkelijkheid. Integendeel, door het franchisemodel waarin ze samenwerken kunnen kleine distributeurs hun business behoorlijk sturen. Door de samen- werking in franchiseketens ontstaat inkoopmacht.” Oscar van der Spruit, Intraco (PromZ Vak nr 3) “Distributeurs investeren in suppliers. Die investering moeten ze terug kunnen halen, ik vind dat volkomen terecht.” Bas Lensen, Toppoint (PromZ Vak nr 1) “Ik voorzie geen Amerikaans model in Europa, sterker nog, volgens mij heeft de promotionele productenbranche hier een model gevonden dat prima houdbaar is. Zeker in Nederland. Onze handelsgeest onderscheidt Nederlandse distributeurs in positieve zin, en pogingen van suppliers om de branche meer naar hun eigen hand te zetten, of ommeer commitment af te dwingen, acht ik niet zo kansrijk.” Karel Jan Overbeeke, Gifthouse (PromZ Vak 4) “IK BEN VAN MENING DAT BEDRIJVEN DIE ZICH SLECHTS ZIJDELINGS MET PROMOTIONELE PRO- DUCTEN BEZIG HOUDEN, DOOR HET ONTBREKEN VAN FOCUS EN KENNIS, ONVOLDOENDE ONDER- SCHEIDEND KUNNEN ZIJN TEN OPZICHTE VAN DE DISTRIBUTEURS DIE WEL DAGELIJKS MET PROMOTIONELE PRODUCTEN ACTIEF ZIJN.” Robin Vogel, Buttonboss Groep (PromZ Vak nr 2) “JE HEBT AL DIE JAREN JE ZIEL EN ZALIGHEID IN HET BEDRIJF GESTOKEN. HET IS MOEILIJK TE ACCEPTEREN DAT ALLES DOOR JE VINGERS GLIPT. JE GAAT OOK AAN JEZELF TWIJFELEN. WAT HEB JE FOUT GEDAAN? IEDEREEN LIJKT EEN MENING OVER JE TE HEBBEN, MAAR NIEMAND VRAAGT HOE HET NU WERKELIJK ZIT OF NU MET JE GAAT.” Cocky Schalk, Intercédé (PromZ Vak nr 4) “Helaas krijgen promotionele artikelen van opdrachtgevers niet altijd de aandacht die ze verdienen. Het is voor de distributeurs dan ook belangrijk om de toegevoegde waarde van promotionele artikelen consistent aan te blijven tonen.” Frank Wibbens, Kop & Schouders (PromZ Magazine nr 2) “Grote bedrijven bepalen keihard dat ze pas tussen de 90 en 120 dagen de rekening gaan voldoen. Nou, dan vraag je wel wat van je leverancier die gewoon een mkb’er is. Ik vind dat best eens mag worden gezegd dat er opdrachtgevers zijn die er mede schuldig aan zijn dat een aantal collega’s hun deuren hebben moeten sluiten. Die opdrachtgevers zijn in feite debet aan het ontwrichten van de bedrijfskolom van distributeurs van promotionele producten.” Jos Schröer, Team Jos! (PromZ Magazine nr 4) WIE ZEI WAT? UITSPRAKEN UIT 2014

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5