PromZ Vak 4-2014

2014 - nummer 4 - www.promz.nl 81 n ew z Zeven merken presenteren zich als Choice Afgelopen november hebben de promotionele pro- ductenmerken Fare (paraplu’s), Halfar (tassen), de workwear- en textiespecialisten James & Nicholson/ Myrtle Beach en Karlowsky Fashion, MBW (textielen characters) en SND (porselein) zich gepresenteerd onder de noemer Choice, it’s for you. Alle afzonderlijke bedrijven toonden hun nieuwe model- len en producten, bewerkingstechnieken en andere mogelijkheden voor 2015 aan de vakpers en een aan- tal genodigden tijdens een speciale (mode)show in de Extraordinarii Hair & Style conceptstore in Düsseldorfs Schwanenhöfen exhibition quarter. Na de show kregen de aanwezigen alle informatie over de vele facetten van de Choice-familie. Het nieuwe collectief spreekt van een ‘succevsolle première’ die een traditie moet worden. De activiteiten in de markt op het gebied van advertising en sales promotion van de in Choice ver- enigde bedrijven completeren elkaar heel goed, aldus de woordvoerder van Choice. De kracht van de regio De bekende kreet ‘think global act local’ gaat ook op bij de inkoop van promotionele producten. In de buurt gevestigde leveranciers zijn belangrijk voor opdrachtgevers, voor zowel de kleine(re) bedrijven als ook de grote met honderden fte’s. In het recente Opdrachtgeversonderzoek van PromZ Magazine vroegen we opdrachtgevers in hoeverre ze het belangrijk vinden om zaken te (kunnen) doen met een leverancier in hun regio. Grofweg iets minder dan de helft van de respondenten zei dat ze bij een vergelijkbaar product/prijsaanbod de voorkeur geven aan een leverancier in de eigen regio. Vergelijkbaar aanbod Het argument van een vergelijkbaar aanbod met een vergelijk- bare prijs is natuurlijk van belang. Want als die chocolade, dat glaswerk of die pluchen beesten alleen bij een aantal specialisten verkrijgbaar zijn, kun je niet kritisch zijn als het aankomt op vesti- gingsplaats. Maar als assortiment en prijs (vrijwel) overeenkomen doen opdrachtgevers graag zaken met een leverancier bij hen in de buurt. En dan gaat het om zowel kleine als grote opdrachtgevers, tot met honderden werknemers aan toe. En het gaat ook om kleine, middelgrote en grote leveranciers van premiums en relatiege- schenken. De kracht van de regio heeft dus niets met omvang te maken, noch van de aanbieder noch van de afnemer. (advertentie)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5