PromZ Vak 4-2014

2014 - nummer 4 - www.promz.nl 77 n ew z Nieuw op PromZ Event 2015: ChristmaZ Brands Pavilion “Dit jaar is er 5 procent minder kerstpakketten cadeau gedaan dan in het afgelopen jaar. Wij willen proberen die teruggang te stoppen. Samen met toeleveranciers willen we kijken of we de professionele inkopers nieuwe impulsen kunnen bieden omweer groei in aantallen en budgetten te realiseren,” zegt John Swaab, directeur Het Portaal Uitgevers. “Wij denken dat de kwaliteit van de producten van toegevoegde waarde is voor het kerstpakket. Zowel gever als ontvanger willen kwaliteit, en originaliteit. Hoe meer bele- ving bij het kerstpakket, hoe minder behoefte aan alternatieven – en ook dat geldt voor zowel de gever als de ontvanger,” licht Swaab toe. “Inkopers moeten weten welke (merk) producten ze in hun kerstpakket terug willen zien, zowel in food als in non-food. Volgens ons is het een goed idee voor toeleveranciers om hun marketing specifiek te richten op die inkopers, om daarmee hun kerstpakkettenleveranciers te bewegen deze merken en producten bij die toeleveranciers af te nemen.” Producten marketen Op de aankomende PromZ Event, de vakbeurs die Het Portaal op 1 en 2 april 2015 (voor het 15e achtereenvolgende jaar) organiseert, wordt dan ook een speciaal ChristmaZ Brands Pavilion ingericht om toeleveranciers in de gelegenheid te stellen hun produc- ten via zogeheten pushmarketing onder de aandacht te brengen bij de uiteindelijke eindklant. In de loop van 2015 introduceert Het Portaal nog meer initiatieven om het kerstpakket te ondersteunen en de markt transparant te maken. PromZ Event is de grootste vakbeurs in de Benelux voor relatiegeschenken, promo- tionele producten en kerstpakketten. De beurs wordt ieder jaar door ruim 6000 marketeers en inkopers uit het bedrijfsleven (van MKB tot en met multinationals) bezocht. Ook de overheid en non- profit organisaties behoren tot de bezoekers van PromZ Event. (Meer informatie: John Swaab of Philip Lasance, tlf 075-6475747) Specialists Roadshow on tour In de laatste twee weken van januari 2015 trekken De Specialists weer door Nederland en België voor de zesde editie van hun roadshow. Nieuw dit jaar is de locatie in Zwolle om het distributeurs uit de noordelijke provincies makkelijker te maken de roadshow te bezoeken. Voor de distributeurs in kerstpakketten is The Gift als nieuwe deelnemer toegevoegd. De 16 deelnemende bedrijven zijn Xindao, PSL, The Peppermint Company, Toppoint, New Wave Textiles, Intraco, Senator, Buttonboss, Care Concepts, Business Ball, Logolf, Impliva, Interall, Trend Factory, Promidata en The Gift. Nieuw tijdens de roadshow zijn de work- shops van Promidata, die gratis zijn bij te wonen. Tweemaal daags is er een sessie van een uur, aanvang 10.00 en 16.00 uur. Data en lokaties: 20 januari Van der Valk Houten, 21 januari Van der Valk Zwolle, 22 januari Van der Valk Dordrecht, 27 januari Van der Valk Eindhoven, 28 januari Van der Valk Brussel, 29 januari Lindner hotel Antwerpen. Nieuwe merken bij Araco Araco zet in op vier merken (twee reeds bestaande merken in een nieuw jasje en twee nieuwe merken) om een nieuwe positio- nering te bewerkstelligen. Een en ander wordt gepresenteerd de PSI 2015 in Düsseldorf. Op de stand van Araco (11F24) kun- nen distributeurs kennismaken met Brickstone en Seano en met de ver- nieuwde Sophie Muval en Nilton’s designs. De Nilton’s lijn legt de focus vanaf nu op de draagbare promotio- nele items zoals caps, fleece items, polo’s, e.d. “De Sophie Muval lijn blijft gro- tendeels gelijk, maar gaat verder verbreden op het kwalitatieve vlak. Het compleet nieuwe Brickstone is een afgeleide van de Nilton’s lijn, de draagbare promotionele items, maar meer op de workwear gericht, zoals de safety items, schorten, koksmutsen, etc. De eveneens nieuwe Seano lijn richt zich hoofdzakelijk op de zakelijke markt met lederwaren en travel sets, met een luxueuze reistassen- lijn in het verschiet,” aldus Michel Hofsté van Araco. “Daarnaast rich- ten we ons verder op vernieuwende textielbewerkingsmogelijkheden.” P r o m Z E v e n t 2 0 0 0 - 2 0 1 5 P r o m Z E v e n t 2 0 0 0 - 2 0 1 5 P r o m Z E v e n t 2 0 0 0 - 2 0 1 5 P r o m Z E v e n t 2 0 0 0 - 2 0 1 Z 5 P 0 0 15 jaar

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5