PromZ Vak 4-2014

z 2014 - nummer 4 - www.promz.nl 59 Organisatie PSI 2015 vertrouwt op herstel promotionele productenmarkt 9 de European Directory of Verified Distributors, onze database van actieve Europese distributors van promotionele produc- ten. Als de gegevens door ons zijn gecheckt en de bezoeker is geaccrediteerd als distributeur, dan heeft hij toegang tot de PSI 2015.” 6 Wat is ‘not to miss’ op de PSI 2015? “Ik noemde al de Catwalk, waar modellen de promotionele kle- ding van expsoanten showen, en de Textile Area, waar je vooral PromZ Pavilion en PromZ Bar Het PromZ Pavilion en de PromZ Bar zijn traditiegetrouw weer te vinden op de PSI in Düsseldorf. In het PromZ Pavilion in Hal 12 staan Hollandse en Belgische suppliers bij elkaar, vlak bij de PromZ Bar. Tot de deelnemers behoren o.m. Baltus Bloembollen, BusinessBall, ColijnMuller, Custom Cufflinks, Deltaclip Products, E-belts, Feyenpak/Keuzekado, Gamesformotion, Giftnation/BloomPost.de, Hilarius Design, Iluminii, Moods and the City, New Wave, brancheorganisatie PPP, Luggage-mate by Promaction, Promidata, Promocat, Promofabriek – Rackpack, Texet Benelux, Tiflo en X-treme creations. In de PromZ Bar heerst als vanouds weer onvervalste Hollandse Gemütlichkeit voor wie even wil bijkomen van het kilometers maken in de gangpaden en snakt naar Hollandse koffie, bier en leverworst. Het is er allemaal in de ‘bruine kroeg’ van PromZ Vak, standnummer 12C43 in Hal 12. ook de wat kleinere suppliers op het gebied van textiel aantreft. Zo’n 40 procent van de bezoekers heeft namelijk aangegeven interesse te hebben in promotioneel textiel. Dit jaar komen we dan ook met de Textile Finishing Area, dat draait om bewerkin- gen van promotioneel textiel. 7 Een heel ander onderwerp: de EPPA. Het lijkt erop dat de rol van de EPPA uitgespeeld raakt en een bijrol wordt. Kan en wil de PSI de rol van een commerciële, Europese brancheorganisatie op zich nemen? “Wij hebben geen heldere strategie voor ogen wat betreft de EPPA in de toekomst. De PSI was co-founder van de ‘nieuwe’ EPPA, waarin we de laatste jaren ook grote sommen geld hebben geïnvesteerd. De PSI werkt op Europese basis, verge- lijkbaar met de ASI (American Specialty Institute) in Amerika. Vanwege de verschillende talen en culturen in Europa hebben we hier een organisatie nodig die de promotionele produc- tenindustrie in Brussel vertegenwoordigt. Die functie zou de EPPA moeten vervullen, de PSI heeft een andere focus. Elke partij heeft een eigen rol te spelen. Alleen dan kunnen we ook efficiënt samenwerken.” PSI First Club Rond de 50 exposanten lanceren noviteiten voor 2015 tijdens de PSI First Club. Het gaat om producten die niet eerder zijn getoond, ook niet op in house beurzen van de suppliers zelf. De PSI First Club die op de PSI 2014 zijn première beleefde - inclusief awards voor een aantal daar geïntroduceerde promotionele producten – wordt ook dit jaar weer georganiseerd. In 2014 gingen de awards naar Giving Europe, Reeko Design en Richartz. PromZ Pavilion Catwalk

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5