PromZ Vak 4-2014
2014 - nummer 4 - www.promz.nl 53 - n i e uws Veel draagvlak mediacampagne De PPP mediacampagne is een gezamenlijk belang voor zowel de leveranciers als de distributeurs. Die boodschap is goed overgekomen. Een aantal leveranciers heeft de daad bij het woord gevoegd (en de verwachting is dat er nog meer volgen) door een finan- ciële bijdrage aan het mediaoffensief te leveren. Dat zijn: PF Concept International B.V. • Araco BV • Buttonboss B.V. • Mid Ocean Brands • Como Europe • BQS Borduur Quality Service BV // The1: Art of Towel • DPF - De Print Fabriek B.V. • Clipper • Adola B.V. • BusinessBall • Vespo Groep • Trendfactory BV • Joytex GmbH & Co KG • Promidata • Prodir BV • Interall Group bv • PromAsian • The Gift Groothandel BV • Bic Graphic Netherlands Daarnaast speelt ook een groot aantal distributeurs een actieve rol in de cam- pagne. Zij hebben de toolkit besteld om de uitingen in hun eigen offline en online promotie te kunnen gebruiken. De tool- kits kunnen overigens nog steeds besteld worden, want de campagne loopt tot en met het voorjaar van 2015. Een overzicht van PPP leden die meedoen staat gepu- bliceerd op de PPP-website. Wilt u op de hoogte blijven van wat er in de branche speelt? Word lid van het PPP! Ontdek de voordelen! www.ppp-online.nl ONDER VERANTWOORDELIJKHEID VAN PPP Opleiding PPP Allround Pro Plus vernieuwd De beroepsopleiding voor professionals in promotionele producten aan de PPP Academy is vernieuwd. De basisopleiding is uitgebreid met een 1-daagse DTP workshop. PPP-bestuurslid Joshua Lopez, por- tefeuillehouder opleidingen: “De vraag vanuit onze leden naar meer DTP kennis kwam steeds vaker op ons af en dus zijn we ermee aan de slag gegaan. We zijn voor dat specialisme uitgekomen bij het MediaCollege in Rotterdam. Daar wordt onze nieuwe DTP workshop, die bestaat uit twee aaneengesloten dagdelen met tussendoor een lunch, gehouden.” “De workshop wordt gegeven door een praktijkdocent die over voldoende bagage beschikt om onze cursisten de kennis van dit vakgebied bij te brengen. In de praktijk wordt dit onderwerp steeds belangrijker, blijkt. Er worden bij het plaatsen van druk- opdrachten nog regelmatig onnodige fouten gemaakt en dat is natuurlijk zonde. Met meer DTP kennis binnen het team kun je dat voorkomen.” Ongekende mogelijkheden PPP-directeur Marijke van Hoorne vult aan: ‘Door de uitbrei- ding van onze basiscursus met de DTP workshop hebben we de basisopleiding omgedoopt naar PPP Allround Pro Plus. Op 19 februari 2015 start een nieuwe groep. De totale opleiding duurt vijf dagen en bestaat uit 10 modules en wordt afgesloten met een examen op 26 maart 2015. Er is ook een mogelijkheid om alleen de nieuwe DTP workshop te volgen. Cursisten die de eerdere opleiding met succes hebben afgerond kunnen hiermee hun certificaat opwaarderen tot het PPP Allround Pro Plus, bij- voorbeeld. Maar ook andere belangstellende PPP-leden kunnen zich voor de ‘losse’ DTP workshop aanmelden. De nieuwe DTP workshop is een kennismaking met de ongekende mogelijkhe- den van digitale bestanden. Theorie en praktijk gaan bij deze workshop hand in hand, want alle theoretische kennis wordt direct in de praktijk getoetst. De cursisten nemen voor dat deel plaats achter een werkstation en gaan actief aan de slag met het oefenen van de lesstof. Dat maakt deze DTP workshop extra leerzaam.” Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van Lejeune Association Management is de ‘Mans Lejeune Award’ uitgereikt. Voor deze Award, die werd gewonnen door Thuiswinkel.org, was ook PPP genomineerd. Het juryrapport roemde PPP om professio- nalisering, bestuurlijke vernieuwingsslag, de aandacht voor MVO en de voortrekkers- rol in Europees verband. ‘Prachtige loftuitin- gen waar we met z’n allen trots op mogen zijn’. Directeur Marijke van Hoorne en voor- zitter Joop van Veelen namen het certificaat van de nominatie in ontvangst. Save the dates PPP is op de PSI present in het PromZ Pavilion (hal 12 - stand B 33). De PSI vindt plaats van woensdag 7 tot en met vrijdag 9 januari 2015 in Düsseldorf. Algemene ledenvergadering 10 maart 2015.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5