PromZ Vak 3-2014

65 2014 - nummer 3 - www.promzvak.nl n e w z Diederik de Koning begint Gift Campaign Diederik de Koning, voormalig marketing directeur van Mid Ocean Brands, is actief als online distributeur. Vanuit Barcelona richt hij zich met Gifts Campaign en de bij- behorende webshop in eerste instantie op de Spaanse eindgebruikers. "In de afgelopen maanden hebben we meer dan 2000 produc- ten voor onze webshop geconfigureerd en we zullen continu nieuwe producten toevoegen om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd iets nieuws en verrassends kunnen vinden,” aldus De Koning. Gift Campaign heeft de nieuwe webshop eerst in het Spaans op de thuismarkt gelanceerd, maar zal binnenkort ook een Engelse versie lanceren. “We kunnen in heel Europa leveren en hebben daarom besloten om ook met een Engelse versie te komen,” vervolgt hij. “Op dit moment is het nog niet bekend wanneer we ons ook op de Nederlandse markt zullen richten.” Zie www.giftcampaign.es of www.giftcampaign.com (advertentie) Amerikaanse suppliers groeien Suppliers in de VS verwachten 2014 met groeicijfers af te sluiten. Dit betekent weer dat de Amerikaanse promotionele productenindustrie de weg omhoog gevonden heeft. Volgens een bericht van het ASI, het American Specialty Institute, verwachten suppliers in de VS eind 2014 een omzetgroei van zeker 5 procent, als het niet meer is, te kunnen noteren. Uit de gegevens blijkt dat 59 procent van de bij de ASI aangesloten suppliers het tweede kwartaal van 2014 beter hebben afgesloten dan het eerste kwartaal. Meer dan 75 procent van de suppliers in de VS denkt dit jaar meer omzet te maken en verwacht dat de gehele Amerikaanse pro- motionele productenindustrie zal profiteren van een opgaande markt, ondanks onaangename politieke ontwikkelingen in het Midden-Oosten. Novelties failliet Op dinsdag 23 september jl is het faillissement aangevraagd van Novelties in Berkel en Rodenrijs. Jolanda Koedood was 20 jaar geleden, in 1994, de grondlegger van Novelties. In al die jaren leidde zij het bedrijf eerst geruime tijd samen met Bram Harder, later met zijn zoon Nathan, die vijf jaar in dienst was als algemeen directeur en begin juli van dit jaar afscheid nam van Novelties. Met zijn vertrek was Jolanda Koedood weer de enige aandeelhouder. Impact Door het recente samenvoegen van alle onderdelen die onder Novelties vielen, licht Koedood toe, raakte het overzicht kwijt. Onderdelen waarmee het minder goed ging, kregen daarmee hun – negatieve – impact op de goed lopende onderdelen. Op een gege- ven moment lukt het dan niet meer om bij te sturen, aldus Koedood. Novelties had 14 mensen in dienst. Een doorstart wordt niet verwacht.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5