PromZ Vak 3-2014

62 TEKST: ALLARD FREDERIKS n e w z Cross lijft Sheaffer in Het pennenmerk Cross heeft Sheaffer overgenomen van de Bic Group. Met deze aankoop beoogt Cross zijn posi- tie op de schrijfwarenmarkt verder te verstevigen. Het persbericht van Cross stelt dat het bundelen van A.T. Cross Company’s marketing, verkoop en productiefa- ciliteiten met Sheaffer als authentiek Amerikaans merk Cross in de positie brengt om “de wereldleider” in het ontwikkelen, produceren en verkopen van luxe schrijfwaren te worden. In Nederland is Brepo exclusief ver- tegenwoordiger van het merk Cross op de promotionele productenmarkt in Nederland. ‘Oude’ standhouders weer terug op PSI 2015 Een aantal bedrijven dat een of meerdere jaren ontbrak op de PSI in Düsseldorf, geeft in 2015 weer acte de presence, aldus Michael Freter (PSI- director). Het gaat o.a. om suppliers als Senator, Promodoro, Macma, Easy Gifts en Stanley and Stella. Volgens Freter is 85% van de beurs- vloer al geboekt, waarvan de helft door ondernemingen van buiten Duitsland. De PSI-directie stelt dat 40% van de bezoekers interesse heeft in promotioneel textiel. Daarom komt er in hal 10 een speciaal Textile Area, vooral bedoeld voor de kleinere textiel suppliers. De vorig jaar geïn- troduceerde Catwalk komt nu in de Textile Area. De PSI 2015 vindt plaats van 7 tot en met 9 januari in Düsseldorf. Samenwerking Promidata en PromoCat Promidata heeft in PromoCat een samenwerkingspartner gevonden met betrek- king tot het leveren van webshops binnen de promotionele productenbranche. De samenwerking zal resulteren in een nieuwe online-toepassing voor alle huidige klanten van Promidata. “PromoCat en Promidata kunnen nu één geïntegreerde oplossing aanbieden. Er zul- len binnenkort nieuwe, effectieve functies en salestools voor distributeurs beschikbaar komen. Zo wordt het webshopsysteem geheel gekoppeld aan de orderadministra- tie software waardoor orders, voorraaddata, klantdata etc. real time tussen de webshop en orderadministratie software uitgewisseld kunnen worden,” aldus Roy Kemmerling (Promidata). Promidata is sinds 2005 actief met het aan- bieden van orderadministratie software voor de promotionele productenbranche. PromoCat was van 2006 tot 2011 zelf actief als distributeur. Sinds 2013 is PromoCat aan- bieder van promotionele webwinkels. 1015 bezoekers op RelatieZ 2014 Om precies te zijn: 1015 bezoekers kwamen in één dag naar de beurs RelatieZ, die plaatsvond op donderdag 11 september in hal 5 van de Jaarbeurs. Voor de tweede keer op rij bewees de eendaagse formule van deze beurs zijn succes. De bezoekers kwamen uit alle geledingen van het bedrijfsleven, overheid en de non- profit sector. Opvallend dit jaar was dat er ook veel jongere professionals naar de beurs kwamen. RelatieZ 2014 zette ook bij deze jongere doelgroep de spotlights op relatie-, kerstgeschenken en eindejaarspakketten. Positief signaal In 2013 ging RelatieZ van twee beursdagen terug naar één dag met de ondertitel De Dag van het Relatiegeschenk. Een zoge- heten Quick Scan onder bezoekers van de laatste editie geeft aan dat de professio- nals RelatieZ een ‘gezellige beurs’ vinden, waar men zich in een paar uur tijd effectief kan oriënteren op relatiegeschenken, ein- dejaarsgeschenken en give away’s. Men is zeer te spreken over het aanbod en de uitstraling. RelatieZ 2014 telde zo’n 80 exposanten. Volgend jaar vindt RelatieZ plaats op don- derdag 10 september, ook weer in hal 5 van de Jaarbeurs Utrecht. Nieuwe procurement director voor Gemaco De Gemaco Group heeft Tobias Meyer aangetrokken als procurement director. Hij werkt voor de organisatie in Azië. Meyer is sinds 2003 actief in de promoti- onele productensector in purchasing en project management functies, o.a. voor Promocean, Li & Fung en ADM Promotions, waar hij als senior merchandising manager verantwoordelijk was voor een omvangrijke range categorieën. Sinds 2009 woont hij permanent in Sjanghai.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5