PromZ Vak 3-2014

6 I N H O U D Stef van der Velde (Giving Europe) : “Ik zie steeds meer de voordelen van de Amerikaanse aanpak, waarbij distributeurs zoveel mogelijk tijd in klantcontact en verkoop kunnen steken.”  <8> Komt het Amerikaanse model naar Europa? En wat houdt dat dan eigenlijk in? Duidelijk is dat het huidige Europese systeem, met zijn enorme versnippering, zijn langste tijd heeft gehad.  <14> Een terugblik op de Leveranciersdagen 2014. <28> Supplier of the Year en Leverancier van het Jaar. Awards uitgereikt aan PF Concept en Interimage.  <30> Serge Mertens (PF Concept) over de vakprijs Supplier of the Year 2014. “We zijn supertrots. Maar we zijn er nog niet helemaal. Als we ‘m volgend jaar weer winnen, zou dat bewijzen dat we echt weer helemaal terug zijn.”  <34> De branche gebruikt de term ‘relatiegeschenk’ te pas en te onpas. Denk terug aan de ophef over relatiegeschenken bij de Europese farma-industrie. Niet alles is een relatiegeschenk. Moeten we dat niet veel duidelijker overbrengen bij eindklanten?  <40> Vraag & Antwoord Wat wil Robin Vogel (Buttonboss Group) weten van Huub Kemerink (Premo)?  <43> Klanten zoeken tegenwoordig eerst online , ook als ze op zoek zijn naar promotionele producten. ‘De 7 stappen in het moderne verkoopproces’ om in te spelen op veranderend koopgedrag.  <48> Chris Meijdam (Promotion4U) gaat on tour. Een rondje langs de distributeurs om ze wegwijs te maken in alle geheimen van doming.   <50> In the Picture 9 vragen aan Oscar van der Made van InterSweets.  <53> PPP-pagina , onder verantwoordelijkheid van branchevereniging PPP.  <54> New ProductZ <56> NewZ <62> Bedrijfsprofielen van suppliers en hun (promotionele) merken.  <67> 34 40 50 8 28

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5