PromZ Vak 3-2014

54 Edwin Bouman: “Dat promotionele producten merken sterker maken, weten we natuurlijk allemaal, zeker de professionele marketeers bij de grote concerns. En toch is het nodig Marketing Nederland - met name de commercieel verantwoordelijken binnen het groot MKB - daar dieper van te doordringen. Deze PPP-mediacampagne richt zich er op dat promotionele pro- ducten nog veel vaker worden ingezet als reclamemedium. Promotionele producten zijn volwaardige marketingmedia, vinden wij. Er dient rekening mee gehouden te worden bij het opstellen van marketingplannen en begrotingen. De campagne laat de belevingswereld van een promotioneel product zien en de langdurigheid en het effect van de investering. Het is een gezamenlijk belang voor de branche, voor zowel de leveranciers als de distributeurs, om dat aan te tonen.” Toolkit “Om deze campagne succesvol te maken doen we daarom een beroep op onze leden,” vervolgt hij. “Het PPP kan dat als branchevereniging niet alleen en bovendien doen we het voor onze leden. Die willen we deelgenoot maken. Hoe? Door het marketingmateriaal aan te bieden in een toolkit. Deze toolkit bevat onder andere (online) advertentiemateriaal, banners en een promotiefilm. Die media zetten wij landelijk in, maar leveren wij ook ‘customized’ aan onze leden, die deelnemen aan de campagne, zodat die herkenbaar kunnen inspelen op deze campagne. Uiteraard wordt in de campagne nadrukkelijk -nieuws GESCHREVEN ONDER VERANTWOORDELIJKHEID VAN HET PPP Promotionele producten maken merken sterker Het Platform Promotional Products (PPP) start dit najaar een mediaoffensief en wil via een gerichte mediacampagne aandacht vragen voor het belang van promotionele producten. “Want promotionele producten maken merken sterker,” zegt Edwin Bouman, bestuurslid en lid van de PPP-campagnecommissie. verwezen naar de deelnemende PPP-leden, zodat die daar ook de meeste vruchten van kunnen plukken. We verwachten dat het leeuwendeel van onze leden – onze lat ligt op ruim 200 – zullen deelnemen aan de mediacampagne 2014 en zo’n toolkit afnemen." Vuist maken Bouman: "Daar hangt wel een prijskaartje aan van € 250,00 (ex btw). Dat is inclusief een bijdrage aan de landelijke campagne. Als iedereen meedoet kunnen we een vuist maken. Met deze cam- pagne beogen we omzet bij andere media weg te halen. Want laten we reëel zijn, de bomen groeien ook in onze branche niet meer tot in de hemel. We moeten onze markt, zeg maar de eindklanten van de bedrijven van 50 – 500 medewerkers, bewuster maken van de kracht van promotionele producten en er voor zorgen dat het geen vergeten items meer zijn.” “De campagne is inmiddels van start gegaan en loopt tot en met het einde van dit jaar,” vertelt Bouman. “Maar ook daarna is de intentie om door te gaan. Daarvoor is het wel wenselijk dat PPP als platform meer leden mag verwelkomen. Dat geeft meer draagvlak en financiële ruimte voor zulke campagnes. Ook zullen we met onze leveranciers in gesprek gaan om een actievere rol te spelen als het gaat om ledenwerving. Kortom er is nog veel werk aan de winkel. Deze campagne is een mooie eerste stap. Wat PPP betreft zeker niet de laatste.” 2xPinkpopmet 136.000bezoekers één keer teveel rugbygespeeld 139xuitde kast gehaaldengedragen 5x avond 4-daagse 4xDam totDamloop 5hete zomers Promotioneleproductenmakenmerkensterker www.ppp-online.nl Ook als ’n poloshirt iets te veel is gedragen, zit hij nog vol mooie momenten. Promotioneleproductenen relatiegeschenkengaan langmeeenmakeneenonuit- wisbare indruk.Wist u dat 75% van de producten langer dan een halfjaar gebruikt wordt? En dat ze een herinneringswaarde hebben die 2 keer groter is dan die van advertising? Promotionele producten verdienen een plaats in uw communicatieplan. Kijkopwww.ppp-online.nlvoormeercijfers. 10 citytrips 89 tegenstandersbezocht 3 kampioenschappen 238xm’nsportspullen ingepakt 10x festivalmet 78.423bezoekers Promotioneleproductenmakenmerkensterker www.ppp-online.nl Na jaren gebruik, zit een tas vol mooie herinneringen. Promotioneleproductenen relatiegeschenkengaan langmeeenmakeneenonuit- wisbare indruk.Wist u dat 75% van de producten langer dan een halfjaar gebruikt wordt? En dat ze een herinneringswaarde hebben die 2 keer groter is dan die van advertising? Promotionele producten verdienen een plaats in uw communicatieplan. Kijkopwww.ppp-online.nlvoormeercijfers. 7 jazz festivals met 27.324bezoekers 35bbq’s 2 zomervakanties 65plensbuien 2golf cursussen 158xopgezet Promotioneleproductenmakenmerken sterker www.ppp-online.nl Ook na 5 jaar zit ’n cap nog vol mooie herinneringen. Promotioneleproductenen relatiegeschenkengaan langmeeenmakeneenonuit- wisbare indruk.Wist u dat 75% van de producten langer dan een halfjaar gebruikt wordt? En dat ze een herinneringswaarde hebben die 2 keer groter is dan die van advertising? Promotionele producten verdienen een plaats in uw communicatieplan. Kijkopwww.ppp-online.nlvoormeercijfers.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5