PromZ Vak 02-2014

z 63 2014 - nummer 2 - www.promz.nl (advertentie) n e w z PromZ Event nieuwe stijl slaat aan Organisator Het Portaal gaat door met het dit jaar geïntroduceerde tweedaagse beursconcept van PromZ Event. In 2015, het jubileumjaar waarin de beurs voor de 15e achtereenvolgende keer wordt georganiseerd, vindt de beurs plaats op woens- dag 25 en donderdag 26 maart. De beurs kende ook een compleet nieuwe lay out, zo was er bijvoorbeeld meer ruimte voor kleinere stands. In totaal waren er maar liefst 168 exposanten. Tijdens de 2 dagen hebben 4824 profes- sionals de beurs bezocht. Evenals vorig jaar slaagde Expo Display Service er in de meeste van zijn (potentiële) klanten de beurs te laten bezoeken. Voor deze pres- tatie hebben zij hebben daarom weer de 10.000 euro additioneel advertentiebudget in PromZ Magazine gewonnen. Verplicht Made In-label op producten uit niet EU-landen Voor consumenten moet het duidelijk zijn waar een product vandaan komt. Het Europees Parlement heeft ingestemd met het verplicht stellen van een ‘Made In’-label voor alle non-food producten. Op dit moment mogen bedrijven zelf bepa- len of ze een dergelijk label toevoegen. Met de verplichting moet het makkelijker worden om de origine van een product te achterhalen en bovendien moet het de veiligheid voor de consument vergroten. Made in China De ontwerpverordening die het ‘made in’ -label voor importproducten verplicht zou stellen, kon in 2010 op grote steun van het Parlement rekenen. De lidstaten konden onderling echter geen overeenstemming bereiken over een verplichte aanduiding van de oorsprong van goederen als kleding, schoenen, sieraden en glaswerk uit niet-EU- landen, met als gevolg dat de Commissie de verordening introk. Europarlementariërs willen nu dat de Commissie met een nieuw voorstel komt waarmee alsnog een eerlijk speelveld voor EU-ondernemingen en hun concurrenten wordt bewerkstelligd. Alleen door een ver- plichte aanduiding van de oorsprong van het product kunnen consumenten goed geïnfor- meerde keuzes maken, zo stelt het EP. Erik Dijkstra terug bij FleQs Eric Dijkstra is als director sales & marketing in dienst getreden bij FleQs in Drachten. Hij begon zijn loopbaan bij dit bedrijf. Tussentijds is hij o.a. als general manager bij een onderneming in de farmaceutische industrie werkzaam geweest. European Sales Manager Walter Gerretzen is voornamelijk buiten de landsgrenzen actief. Dijkstra zal zich in aanvang primair op de thuismarkt Nederland gaan focussen. FleQs bestaat al ruim 40 jaar en manifesteert zich met name als producent van papieren promotionele producten, met als belangrijkste artikel NoteStix.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5