PromZ Vak 02-2014

51 2014 - nummer 2 - www.promz.nl z De nieuwe opzet van RelatieZ in 2013 is een doorslaand succes gebleken. De beurs, die voorheen 2 dagen duurde, is terug gebracht naar 1 dag met als motto De Dag van het Relatiegeschenk. Op donderdag 11 september 2014 is er weer een RelatieZ-nieuwe-stijl. RelatieZ herhaalt succes Tekst: Sabine Doelman V orig jaar bezochten 1078 professionals van multina- tionals, mkb-bedrijven en veel non-profit organisa- ties RelatieZ. Op één dag trok de beurs meer bezoekers dan het jaar daarvoor in twee dagen. Deze hoge opkomst was toen ook al een signaal dat weer meer bedrijven actief bezig wilden zijn met de inzet van het relatie- en eindejaarsgeschenk. Dit signaal komt ook terug uit de meting van PromZ Vak onder distributeurs in het eerste kwartaal van dit jaar. Zij telden in de eerste drie maanden van 2014 gemiddeld meer klanten, meer orders en een omzetgroei. De verwachting is gerechtvaardigd dat eindklanten in 2014 meer premiums en relatiegeschenken gaan inkopen, en daarbij ook nog eens voorkeur hebben voor hoog kwalitatieve producten (zie pag. 8 en verder). Gezellige sfeer RelatieZ kenmerkte zich vorig jaar door een relaxte, gezellige sfeer, aldus de standhouders. De gangpaden waren vol met bezoekers, maar er was ook de rust om alle collecties goed te bekijken. En dat is een belangrijke USP van RelatieZ, één van de redenen om niet zo veel méér bezoekers naar de beurs te willen trekken, zegt John Swaab van organisator Het Portaal. Swaab: “Bezoekers hebben recht op aandacht. Ze moeten zich relaxed voelen, en niet als in een te drukke winkel waar ze niet worden geholpen… De bezoekers van RelatieZ zijn professionals die heel gericht naar de beurs komen voor relatiegeschenken en eindejaarspakketten. Ze rekenen op tijd en aandacht van de standhouders. Door de opzet en inrichting van de beurs en een maximum aan het aantal bezoekers te stellen, kunnen we ervoor zorgen dat er intensief klantcontact mogelijk is.” Verschillende doelgroepen Swaab: “In onze 24/7 samenleving passen een PromZ Event van 2 dagen en een RelatieZ van 1 dag gewoon heel goed. Professionals gaan efficiënt met hun tijd om en weten hoe ze maximaal rendement uit het bezoek aan hun vakbeurs kunnen halen. De bezoekers van RelatieZ hebben overigens een ander profiel dan de bezoekers van PromZ Event. De bezoekers van RelatieZ zijn vaak directieleden of directe medewerkers van de directie of het management die geschenken nodig hebben voor hun dank-je-wel richting goede relaties en kerstpakketten voor het personeel. In toenemende mate bezoeken medewerkers van non-profit organisaties de beurs RelatieZ. In bijvoorbeeld 8 De Dag van het Relatiegeschenk, 11 september 2014

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5