PromZ Vak 1-2014
62 Haptica live’14, een activiteit van WA Verlag gericht op eindgebruikers, is volgeboekt. Het evenement vindt plaats in het Palladium in Keulen op 26 maart. In totaal staan er 78 aanbieders van pro- motionele producten. Het aanbod bestaat uit een mix van generalisten, specialisten en brands. Tijdens Haptica vindt ook de uitreiking van de Promotional Gift Award 2014 plaats. Ook geïnteresseerd in hoe onze Oosterburen het doen? Informatie op www.haptica-live.de Haptica live: 26 maart Keulen Negen specialisten in de Duitstalige promotionele productenbranche kijken terug op een geslaagd event onder de titel Welcome Home, dat plaatsvond op een aantal dagen in december van het afgelopen jaar. De suppliers nodigden hun klanten in hun bedrijven uit om de nieuwe collecties te zien en een kijkje te nemen ‘achter de coulissen‘. Ruim 1000 klanten gaven acte de présence. De suppliers – Gustav Daiber, Fare Guenther Fassbender, Geiger-Notes, Halfar System, Jung Bonbonfabrik koziol, LM Accessoires, MBW en Senator & Co KGaA organiseren de klantendagen in 2014 weer tussen 25 november en 11 december in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De promotionele productenmarkt in Groot-Brittannië heeft een goed 2013 gehad. De Britse suppliers en distributors hebben het vorig jaar afgeslotenmet een groei van 8,6 procent. De totale markt bedraagt numeer dan 830miljoen pond. De Britten verwachten veel van 2014, mede door het WK-voetbal en het feit dat opdrachtgevers, met name de nu toch al financieel sterke bedrijven, gestaag hun communicatiebudgetten verhogen. Ondanks het goede jaar waren er in 2013 meer faillissementen in de promotionele productenbranche dan in eerdere jaren. Groot-Brittannië telde vorig jaar 122 fail- Ruim 8% groei voor Britse promomarkt lissementen onder – vooral de kleinere - distributors. Dit is het hoogste aantal fail- lissementen onder distributors sinds 2009. In totaal moesten 56 suppliers in GB hun deuren sluiten, het op een na hoogste aan- tal sinds 2006. n e w z
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5