PromZ Vak 1-2014

60 Reda Benelux van start Het van oorsprong Tsjechische Reda is van plan de Benelux te veroveren. De aanval is inmiddels geopend onder leiding van Jai Westfa. Westfa was eerder als account manager werkzaam bij MOB, PF Concept en Inspirion. Vanuit Veenendaal zet hij nu Reda Benelux op de kaart. Reda, gevestigd in Brno, is opgericht in 1991. De generalist, met vestigingen in China en Oost-Europa, gaat prat op o.a. zijn eigen productontwikkeling, snelle levertijden, de eigen drukfaciliteiten en warehousing. (Zie ook www.reda.info ) n e w z n e w z De power van promotionele producten Promotionele producten zijn veelzijdig, blijven lang in het bezit van de ontvanger, hebben een hoog bereik, genereren sym- pathie en zijn kostenefficiënter dan de meeste andere reclametools. De pr-machine van ASI (American Specialty Institute) ronkt weer op volle toeren! Dit zijn uitkomsten van het onderzoek naar promotionele producten waarmee de ASI enige tijd geleden naar buiten kwam. Ruim 7000 volwassenen in 21 grote steden wereldwijd werden ondervraagd: 12 steden in de VS, 3 in Canada en verder in Sydney, Parijs, Londen, Madrid, Rome en Berlijn. Functioneel Van de respondenten herinnert 80% zich het bedrijf dat het promotionele product heeft gegeven, 53% van de ontvangers denkt na het in ontvangst nemen van het product positiever over dit bedrijf. Gemiddeld blijven de producten bijna 7 maanden in bezit, en gaan ze vaak van hand tot hand. Ontvangers vinden het vooral belangrijk dat het product functio- neel is, en attractief. Een promotioneel product kost 0,4 cent per contact – en dat is heel goedkoop vergeleken bij vele andere tools. Alleen radioreclame en online reclame zijn goed- koper, aldus de ASI. Uit het onderzoek blijkt dat schrijfwaren en t-shirts wereldwijd de meest gegeven producten zijn. Daarnaast zijn ook tassen, kalenders, caps en bureau-artikelen heel populair als promotionele producten. Zie ook www.asicentral.com Nieuwe themalijnen van Bickery Food Group De Bickery Food Group komt voor kerst 2014 met zes nieuwe themalijnen o.a. biologisch, robuust, modern en nostalgisch. De Wensboom is dit jaar een themalijn waarbij het doen van een wens voor jezelf of een ander centraal staat. Met deze lijn worden ook daadwerke- lijk wensen vervuld. Voor ieder product dat van de Wensboom verkocht wordt, draagt Bickery Food Group een bedrag af aan Make-A-Wish Nederland en helpt zo mee om de hartenwensen van levensbe- dreigend zieke kinderen te vervullen. Met ingang van dit jaar is Bickery Food Group de verkoop, marketing en distributie voor Landgoed De Olmenhorst gaan verzor- gen. Het Olmenhorst assortiment is 100% biologisch en vormt de basis voor de biolo- gische lijn. In de robuuste lijn straalt @Work vooral stoerheid uit en de lijnen Le Chalet en Season’s Greetings vertegenwoordigen het winter- en kerstgevoel. Meer informatie: email naar kerst@bickery.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5