PromZ Vak 1-2014

6 I N H O U D Xindao’s nieuwe strategie, die tijdens de PSI 2014 werd gepresenteerd, draait om sustainability. Xindao wordt een 100% leverancier van duurzame gifts. Geen marketingtruc, maar een overtuiging, bezweert ceo Albert van der Veen. <8> Wat wil Bart Platenkamp (Shop-Xpress) weten van Henk Greftenhuis (Araco)? <15> “Een boom groeit niet door aan de takken te trekken,” aldus Ton Löbker (Compacon) tegen de circa 25 suppliers op de jaarlijkse leveranciersdag van Compacon. Groei moet je met elkaar ontwikkelen, o.a. door keuzes te maken. <19> Toppoint heeft een nieuwe strategie geformuleerd, gebaseerd op drie core values: kwaliteit, design en druktechniek. Bas Lensen (Toppoint): “Er zal nu toch geen distributeur meer zijn die denkt dat we nog steeds alleen die pennenboer van vroeger zijn?” <22> Hypes en trends, hoe speel je daarop in met promotionele producten? Te ver op de troepen vooruit lopen is niet zinvol, maar wie te laat inhaakt, mist de boot. Een gesprek met de ontwerpers van PF Concept. <29> Het belang van naamsbekendheid. Zet je naam in de spotlights! <33> De hand van Martijn Verwaal bij supplier PSL wordt steeds zichtbaarder. Zijn grootste uitdaging is de herpositionering. “Van een specialist in elektronica willen we een specialist in design worden.” <42> PPP-pagina over de ALV van de branchevereniging. <47> In the Picture. 9 vragen aan Frank Glas van LogoChoc. <51> Optimisme op de PSI 2014. <53> New ProductZ <55> NewZ <59> 53 19 22 59 42

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5