PromZ Vak 1-2014
51 2014 - nummer 1 - www.promz.nl 9 Suppliers staan centraal in deze rubriek. In deze editie LogoChoc. vragen aan Frank Glas in de rubriek In the Picture Frank Glas 9 In the Picture z 1 Hoe ben je in dit vak terechtgekomen? Mijn vader is LogoChoc in 1991 begonnen. Ik was toen scholier en hielp al zoveel mogelijk mee. Na mijn studie was er ook geen twijfel om in de zaak te stappen. Sinds 1999 ben ik werkzaam bij LogoChoc. 2 Hoe zie je je rol binnen het bedrijf? Ik ben samen met mijn broer Rémon directeur en eigenaar van LogoChoc. Ik ben verantwoordelijk voor de verkoop en de distributie. 3 Wat heeft LogoChoc distributeurs te bieden? In elke prijsklasse kunnen we iets moois ontwikkelen en personaliseren. Wij bieden distributeurs een heel breed assortiment van uitsluitend de allerbeste kwaliteit Belgische chocolade. Wij maken ontwerpen, proefdrukken, offertes en leveren uit in de huisstijl van de distributeur bij zijn klant. Veelal in korte levertermijnen. We bieden een stabiele marge, zonder bijkomende kosten. 4 Wat is het belangrijkste USP van LogoChoc? Onze USP is onze creativiteit met topkwaliteit chocolade. Als je je bedrijf of product promoot met naam of logo erop, dan moet het er heel mooi uitzien en goed smaken. Met die gedachte zijn mijn broer en ik opgegroeid, dat zit in ons DNA. 5 Typeer je bedrijf eens kort en krachtig! De distributeur heeft de vraag en wij zorgen voor de oplossing. Onze klanten kunnen rekenen op onze persoonlijke aandacht en kunde. 6 Welk advies zou je aan andere suppliers willen geven? Niet zeuren. Doen waar de klant om vraagt. Kwaliteit leveren. En op tijd leveren. 7 Welk advies zou je aan distributeurs willen geven? Ik maak wel eens mee dat de distributeur zorgt voor een ‘goed- kope’ oplossing. Ik wil de distributeur op het hart drukken: kies voor kwaliteit! Kijk naar de lange termijn. De kwaliteit zorgt immers voor de nabestellingen. Het gaat niet om de prijs, het gaat om de oplossing waarmee de eindklant zich opvallend kan onderscheiden. 8 Waar wil je dat LogoChoc staat over 5 jaar? Wij willen onze diensten en assortiment uitbreiden en verbeteren. Ons streven is om met meer distributeurs samen te werken in Nederland, België, Duitsland en Groot-Brittannië. 9 Waar kunnen ze jou ’s nachts voor wakker maken? Voor een sportwedstrijd. Of het nu voetbal, schaatsen, tennis of darts is, ik vind het allemaal even leuk. Dus met het WK-voetbal voor de deur kan 2014 qua sport voor mij al niet meer stuk. LogoChoc Gevestigd in: Oosterhout Bestaat sinds: 1991 Aantal medewerkers: 2
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5