PromZ Vak 1-2014

47 2014 - nummer 1 - www.promz.nl Wilt u op de hoogte blijven van wat er in de branche speelt? Wordt lid van het PPP! www.ppp-online.nl Met een warm pleidooi om trots te zijn op het promotioneel product opende PPP-voorzitter Joop van Veelen dit jaar het besloten gedeelte van de Algemene Ledenvergadering, die begin februari plaatsvond. Van Veelen: “Te veel en te vaak nemen we een defensieve houding aan als ons gevraagd wordt hoe het gaat met onze branche. Dat mag stukken positiever, als je bedenkt tot welke resultaten de inzet van onze producten kunnen leiden. Niet voor niets omarmen – met succes - de grote marketeers onze producten al sinds jaar en dag. Het is aan ons om nu een vertaalslag te maken van hun voorbeeld naar onze grootste groep afnemers: het midden- en kleinbedrijf. Daarin spelen wijzelf een stu- rende rol.” Nieuwe campagne Tijdens de ALV zetten zowel directeur Marijke van Hoorne als Joop van Veelen en zijn bestuur collega’s de koers van PPP voor komend jaar uiteen. Er komt meer aandacht voor onderzoek naar marktstatistieken, er komt dit jaar een nieuwe campagne voor het imago van het promotioneel product, er is ambitie voor meer benefits voor leden en de Eppa-certificering zal worden geïmple- menteerd voor de bij PPP aangesloten leden. De verdere professionalisering van de branche gaat hand in hand met de keurmerkfunctie die het “merk PPP” uitstraalt. “Het mogen gebruiken van het logo van PPP moet ergens voor staan,” aldus directeur Marijke van Hoorne. Van Hoorne: “We zien bijvoorbeeld dat aanbestedende partijen het lidmaatschap van PPP hanteren als een van de voorwaarden waaraan inschrijvende marktpartijen moeten voldoen. Wij juichen dat toe, juist ook als dat een aanzui- gende werking op een instroom van nieuwe leden tot gevolg heeft, zoals we die zien op het moment dat er een nieuwe tender met zo’n eis wordt uitgezet. Wij als PPP houden name- lijk nauwgezet in het vizier dat het potentiële lid voldoet aan alle door de leden van PPP gestelde toelatingscriteria. Overigens constateren we dat nog te weinig professionele bedrijven zich aangesloten hebben bij de branchevereniging. Daar zullen we als PPP de komende tijd hard aan werken. Zodat een meer solide draagvlak en meer slagkracht ont- staan, bijvoorbeeld richting regelgevers in Den Haag en Brussel. We gaan uit van steun vanuit de markt voor een bredere vertegenwoordiging!” -nieuws Onder verantwoordelijkheid van het PPP ‘Trots op Promotionele Producten’ Uitstraling van PPP als merk Joop van Veelen op ALV van PPP: De PPP Academy organiseert een uniek evenement voor alle bedrijven die actief zijn in promotionele producten. Kennis opdoen, leren van sprekers en van elkaar, discussiëren naar aanleiding van cases. Een bruisend programma in een ont- spannen sfeer. Aan boord van een prachtige cruise vaart PPP op 13 maart vanuit Dordrecht richting Antwerpen. Diverse bekende sprekers zullen van 13 tot 15 maart op inspirerende wijze zorgen voor een geslaagd vak evenement. Schrijf u snel in, er zijn nog enkele hutten vrij! Raadpleeg voor het volledige programma: www.ppp-online.nl Deelmodules De Masterclass is een van de nieuwe activiteiten die vanuit de PPP-Academy worden geïnitieerd. De Academy biedt daarnaast de vierdaagse vakopleiding All-round-Pro, en diverse deelmodules op gebied van salestechnieken en tal van andere interessante onderwerpen. Namens het PPP bestuur zijn Mieke Stibbe (Stibbe Promotionals) en Joshua Lopez ( BQS ) actief in de weer met het begeleiden van het opleidingsaanbod. Dit voorjaar is de cursus nagenoeg volgeboekt, wel zijn er nog mogelijkheden in te schrijven voor de najaar cursussen. Masterclass ‘Volle kracht Vooruit’ 8

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5