PromZ Vak 1-2014
z 43 2014 - nummer 1 - www.promz.nl (advertentie) 8 De geboorte van de blasting brick vertelt veel over de manier waarop PSL innovatieve ideeën omzet in concrete artikelen. Verwaal: “Meestal begint het in Azië, waar onze mensen een nieuw (retail)product ontdekken dat mogelijk een promotionele toepassing kan krijgen. Dat product wordt voorgelegd aan een vast team dat innovaties en productideeën beoordeelt. Zestig tot zeventig procent van de ideeën sneuvelt. Maar in het geval van dit speakerkastje zagen we een specifieke PSL-toepassing, namelijk een kleurig siliconen hoesje, dat met een logo bedrukt kan worden en waarmee zo’n kaal kastje ineens een andere, luxe uitstraling krijgt.” Verwaal vertelt dat PSL in zes maanden tijd wereldwijd 350.000 ‘blasting bricks’ heeft verkocht. Keukenproducten Opmerkelijker dan de nieuwe technische producten van PSL zijn innovaties die ogenschijnlijk niets met techniek of elektronica te maken hebben. Zo doet de supplier de wenkbrauwen fronzen met een slap-on bagagelabel en een afsluitdop voor wijnflessen. Wil PSL van specialist een generalist worden? Martijn Verwaal
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5