PromZ Vak 1-2014
z 25 2014 - nummer 1 - www.promz.nl uit het vernieuwde assortiment: slap on whistles (advertentie) 8 Druktechnieken Meedenken, in oplossingen denken, meer service en kwaliteit bieden vertaalt Lensen niet in de laatste plaats in zijn drukwerk. “Zo’n 98 pro- cent van onze producten gaat van hier met opdruk de deur uit. Drukken behoort tot onze core business en we blijven investeren in druktechnie- ken omdat we ook op dat gebied toegevoegde waarde willen bieden. We hebben onszelf jaren geleden al het etiket van de specialistische generalist opgeplakt. We onderscheiden ons van specialisten en van generalisten doordat we meer kennis hebben van druktechnieken en meer mogelijkheden op dat vlak in huis hebben.” De meest recente aanschaf is de machine waarmee Toppoint nu over UV High Gloss druktechniek beschikt. “Deze machine kan cyaan en magenta zonder problemen drukken, wat bijdraagt aan een groot scala aan mogelijke kleuren, die middels all over bedrukking op de producten kunnen worden aangebracht. En dat ook nog eens milieu- vriendelijk,” legt Lensen uit. Upsellen Hij vervolgt: “Over meedenken gesproken. Wij kunnen rondom laser- graveren. Dat kan echt niet iedereen. Distributeurs die onze producten met deze 360 graden lasergravering kunnen verkopen aan hun klan- ten, kunnen daar een hogere prijs aan hangen, die ze weer een hogere marge oplevert. Distributeurs moeten durven upsellen. Begin met het aanbieden van de beste producten in de hogere prijsklas- sen. Wees niet bang dat je dan niet zal scoren. In prijs zakken kan altijd nog. Distributeurs moeten zelf niet meteen voor de P van prijs gaan, maar eerst voor kwaliteit. Eindklanten willen hun bedrijf en producten toch associëren met kwaliteit, dus ook met kwalitatieve promotionele producten? Op zo’n manier kunnen distributeurs ook afstand nemen van het product en zich presenteren aan hun klanten als adviseur op het gebied van communicatie, sales promotion of loyalty. Daarmee kunnen zij zich dan ook onderscheiden van hun con- currenten. Relatiegeschenken verkopen kan iedereen. Distributeurs moeten niet ‘iedereen’ willen zijn. Ze moeten een specifieke meer- waarde hebben voor de eindklant.” Centen In een interview dat PromZ Vak met Torsten Jansson, de grote baas van de Zweedse New Wave Group, in 2010 had, zei hij ook al: “Soms Lensen Toppoint gaat voor modern, breed en innovatief
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5