PromZ Vak 0-2017

75 2013 - nummer 4 - www.promz.nl Vertrouwen heel belangrijk voor loyaliteit Het vertrouwen van een zakelijke klant in een dienstverlener is van essen- tieel belang voor succesvolle klantrelaties in de b to b-sector. Dit wordt verklaard doordat zakelijke klanten (inkopers) vaak niet de eindgebruikers zijn van de dienstverlening. Daardoor zijn zij niet goed in staat om de kwaliteit en de economische waarde van dienstverlening goed in te schatten. Hierdoor laten zij zich voor- namelijk leiden door vertrouwen in de dienstverlener. Veel service managers beoordelen de dienstverlening op de kwaliteit van dienstverlening. De kwaliteit van dienstverlening meten zij mid- dels klantonderzoeken. Onderzoek laat echter zien dat, in de zakelijke markt, vertrouwen zeer belangrijk is. Managers zouden dus niet alleen de kwaliteit moeten moni- toren, maar zeker ook de mate van vertrouwen van klanten. Daarnaast dienen managers alles in het werk te stellen om het vertrouwen van zakelijke klanten te bevorderen. Vertrouwen is namelijk de sleutel tot loyaliteit in de zakelijke dienstensector. (advertentie) n e w z Xtorm, onderdeel van het Nederlandse bedrijf A-solar, heeft een universele outdoor oplader en zaklamp in één gelanceerd: de Magma Charger. Deze mobiele solar oplader is bedoeld om een smartphone thuis of onderweg te voorzien van extra licht en energie. De Magma Charger is voorzien van een hoog rendement zonnepaneel voor een extra snelle laadtijd via zonlicht, en ook oplaadbaar via netstroom of USB. De Magma Charger (AM116) is verkrijgbaar vanaf € 45.00 incl. btw. en uit voorraad leverbaar. De oplader is ook verkrijgbaar in de retail.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5