PromZ Vak 0-2017
39 2013 - nummer 4 - www.promz.nl 1 Giving Europe behoort tot de top van suppliers in Nederland, getuige ook de vakprijzen. Wat is de grootste horde die je – wellicht voortdurend – moet nemen om tot de top te blijven horen? Als de concurrenten het niet beter gaan doen, zullen wij altijd aan de top blijven… Maar serieus, de horde die we moeten nemen is dat we distributeurs ervan moeten overtuigen dat zij zich uitsluitend op verkoop moeten richten van het promotionele product en dat ze eindverbruikers moeten overtuigen van de toegevoegde waarde van die producten. De import, voorraad, financiering en het voldoen aan wet- en regelgeving moeten ze overlaten aan professionele suppliers die de nodige kennis in huis hebben en de keten financieel kunnen ondersteunen. 2 Noem één ding wat je binnen je vakgebied heel graag anders zou zien… Wat zou het mooi zijn als de lokale brancheorganisaties en de Europese brancheorganisatie als one voice in Europa functione- ren als het lobby-, onderzoeks- en kennisbureau voor ons vak. 3 Wat heeft Giving Europe distributeurs te bieden? Heb je even…? 4 Hoe ziet jouw ideale klant eruit? Dat is een bedrijf waarmee we kunnen lachen en huilen, een open relatie hebben en onze ‘we take care’-gedachte ondersteunt. 5 Welk advies zou je aan andere suppliers willen geven? Ga zo door… 6 Welk advies zou je aan distributeurs willen geven? Maak keuzes met betrekking tot je strategie en visie en focus je op suppliers die om je geven en, nog belangrijker, ervoor zorgen dat je winstgevendheid stijgt. De marge van distributeurs is de laatste jaren met circa 3% gedaald, mede omdat zij bij alle suppliers kopen, waardoor de inkoopvolumes en korting relatief te laag zijn. 7 Waar wil je dat Giving Europe staat over 5 jaar? Als een bedrijf met hetzelfde groei- en winstpercentage als nu, ondersteund door dezelfde klanten als die wij nu bedie- nen - of een aantal minder als de liefde niet van twee kanten blijkt te komen. 8 Wat is de grootste bedreiging in het vakgebied van promotionele producten? Dat suppliers, distributeurs en straks ook eindgebruikers inkopen bij Allibaba in Europa, die producten zonder juiste certificaten importeert van buiten Europa. 9 En wat is de grootste uitdaging in dit vakgebied? De eindverbruiker ervan overtuigen dat het relatiegeschenk een grotere impact met een lagere investering kan realiseren dan menig andere marketingcampagne. Suppliers staan centraal in deze rubriek. In deze speciale editie Giving Europe, genomi- neerd als Supplier of the Year 2013. Giving was winnaar van deze vakprijs in 2010 en ontving nominaties in 2009, 2011 en 2012. In the Picture z Giving Europe gevestigd in: Tiel Bestaat sinds: 2001 Aantal medewerkers: 65 nominatie 9 9 vragen aan Stef van der Velde in de rubriek In the Picture
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5