PromZ Vak 0-2017

37 2013 - nummer 4 - www.promz.nl 1 Xindao behoort tot de top van suppliers in Nederland, getuige ook de vakprijzen. Wat is de grootste horde die je – wellicht voortdurend – moet nemen om tot de top te blijven horen? Het feit dat je niet meer in de ‘betrekkelijke’ luwte opereert maakt dat het verwachtingspatroon steeds hoger komt te liggen bij onze klanten. Wij hebben er een aantal jaren geleden voor gekozen om als everyday supplier te gaan opereren. Daardoor ontstaat er automatisch een veel intensiever contact met hen, waarbij het service niveau van doorslaggevend belang is voor het succesvol kunnen opereren. Om aan die stijgende verwachtingen te voldoen moet je conti- nue vernieuwen en jezelf verbeteren. Dit moet iedereen in het hele bedrijf voelen en ernaar handelen. We willen helemaal niet de grootste worden, maar wel de beste. Om aan de top te blijven moet je die ambitie hebben. 2 Noem één ding wat je binnen je vakgebied heel graag anders zou zien… Dat onze industrie het belang onderkent van samenwerken! Samen er voor zorgen dat onze industrie toekomst heeft. We moeten straks niet verpulverd worden door dwingende Europese regelgeving. 3 Wat heeft Xindao distributeurs te bieden? Een schitterend leveringsprogramma en een collectie onderscheidende producten. XD Design zorgt er voor dat onze klanten zich kunnen onderscheiden en op die manier weg kun- nen blijven van het prijsgevecht. Daarnaast zijn wij in onze ogen veel verder dan de meeste leveranciers op het gebied van compliance. Zowel op het gebied van product compliance als op het gebied van social compliance. Klanten vragen daar om. Een complex onderwerp waar wij zeer veel tijd en geld in investeren. Op de PSI zullen wij onze strategie communiceren voor de komende jaren. 4 Hoe ziet jouw ideale klant eruit? De ideale klant is een partner, die ook loyaal is naar zijn leveranciers. Samen ben je sterker! 5 Welk advies zou je aan andere suppliers willen geven? Bepaal goed wat je onderscheidende vermogen in de keten is voor de toekomst. Ik merk dat velen hiermee worstelen. Het internet maakt alles in toenemende mate transparant en nood- zaakt een heldere visie voor de toekomst. 6 Welk advies zou je aan distributeurs willen geven? Investeer in een gericht klantenprogramma. Investeer in new business en verlies jezelf niet in de waan van de dag. Nieuwe klanten benaderen? Dat doe ik morgen wel. Dat is een dodelijke stelling. 7 Waar wil je dat Xindao staat over 5 jaar? Wij willen rustig doorgroeien, op een gezonde manier, maar nog veel belangrijker is dat we er voor willen zorgen hetzelfde beeld in de markt te houden. Onze klanten moeten Xindao blijven ervaren als een positieve partner die hen continue innovatieve tools aanreikt waar ze graag mee aan de slag gaan. 8 Wat is de grootste bedreiging in het vakgebied van promotionele producten? Dat het imago van onze industrie verdere deuken oploopt. Dat het Europees parlement ons regels gaat opleggen waar we niet op zitten te wachten. Zoals hierboven aangegeven gaat Xindao investeren in een milieuvriendelijke toekomst. Sociale betrok- kenheid, laten zien dat het ook anders kan. Daar in zullen wij openstaan voor samenwerking met collega’s uit onze industrie, zowel suppliers als distributeurs. Wij realiseren ons heel goed dat dit soort dingen niet alleen gaan, maar je moet vaak wel een initiatief willen en durven nemen. 9 En wat is de grootste uitdaging in dit vakgebied? De grootste uitdaging is om zo’n samenwerking voor elkaar te krijgen waarbij iedereen erin gelooft dat dit alles bepalend gaat worden voor de toekomst van onze industrie! Suppliers staan centraal in deze rubriek. In deze speciale editie Xindao, genomineerd als Supplier of the Year 2013. Xindao won deze vakprijs in 2004, 2008 en 2012 en ont- ving ook in 2007 en 2009 een nominatie. In the Picture z Xindao gevestigd in: Rijswijk Bestaat sinds: 1986 Aantal medewerkers: 280 nominatie 9 9 vragen aan Diederik van Styrum in de rubriek In the Picture

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5