PromZ Vak 03-2013

63 2013 - nummer 3 - www.promz.nl n e w z Giving benoemt commercieel directeur Jacko ter Beek is benoemd tot com- mercieel directeur bij Giving Europe in Tiel. Hiervoor was hij eigenaar van een consultancy firma. Vanuit zijn consultancy gaf Ter Beek strategische adviezen op commercieel vlak aan MKB-bedrijven. Voordat hij zijn eigen consultancy begon, vervulde Ter Beek commerciële functies bij handels- bedrijven in decoratieve gift items en decoratieve producten voor huis en tuin. In deze internationale functies, gericht op Europa en Azië, deed hij inkooperva- ring en ervaring in productmanagement op betreffende producten uit China, Indonesië en Vietnam. Weekend Londen voor Niels Peters (Promo Art) Niels Peters, directeur van Promo Art in Huissen, heeft het weekend Londen gewonnen waar bezoekers van de Leveranciersdagen kans op maakten. Wie bij de 20 geselec- teerde standhouders de 20 give away’s plus bijbehorende stem- pels verzamelde, maakte kans op deze door PromZ Vak uitgeloofde stedentrip. Niels Peters gaat samen met sales medewerker Bram Peijnenburg naar Londen. Want áls een van hen de prijs zouwinnen, zouden ze samen gaan. Dat hadden ze van tevoren al afgesproken en beloofd is beloofd. Met een beetje kerstshoppen maken ze het thuis wel weer goed, aldus Niels Peters. Voor de rest gaan de mannen een rondje doen in het reuzenrad Goldeneye en vooral ook lekker eten en stappen. Volgend jaar komen ze weer naar de Leveranciersdagen, prijs of niet…Peters vertelt dat hij tijdens het beursbezoek vooral aandacht besteedde aan voor Promo Art nieuwe suppliers. “Bij een aantal heb ik direct ook aanvragen neergelegd.” HMZ Fashiongroup distributeur Anvil HMZ Fashiongroup, merkhouder van Lemon & Soda en importeur van Gildan, Hanes en Stedman, introduceert op 1 januari 2014 het Amerikaanse Anvil in de Benelux. Anvil is leverancier van hoge kwaliteit basic t-shirts, polo’s, sweaters en caps voor de printwear markt. Met een jaarvolume van ruim 700 miljoen stuks is Gildan wereldwijd een marktlei- der. Vorig jaar nam Gildan Anvil over om het schaalvoordeel verder te kunnen uitbreiden en om de collecties aan de bovenzijde verder aan te vullen. Gildan heeft HMZ gevraagd de distributie van Anvil in de Benelux te gaan verzorgen. Omlabelen Anvil is vooral bekend van zijn gerecy- clede en organische producten. Bovendien heeft Anvil al jaren in een groot deel van de collectie het zogenaamde ‘TearAway Label’, een necklabel dat je gemakkelijk kunt verwijderen. Een oplossing waardoor ‘omlabelen’ stukken eenvoudiger wordt. Het geeft de textieldrukkers de gelegen- heid een extra bedrukking te verkopen. Verder is Anvil succesvol met TrackMyT. com: de t-shirts hebben een uniek num- mer in het label, waardoor je het shirt kunt volgen. Je maakt op deze interac- tieve website de ‘reis’ van het t-shirt van katoenboerderij naar textielfabriek en ondertussen leer je over de milieu-impact en hoe je de ecologische voetafdruk kunt minimaliseren. De complete Anvil productlijn is opgeno- men in The Choice 2014 en zal beschikbaar zijn begin januari 2014 bij het netwerk van HMZ-dealers in Nederland en België.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5