PromZ Vak 03-2013
47 2013 - nummer 3 - www.promz.nl Wilt u op de hoogte blijven van wat er in de branche speelt? Wordt lid van het PPP! www.ppp-online.nl . Wees niet bang, ik zal niet als zoveelste voorzitter mijn visionaire bespiegelingen op de macro economische ontwikkelingen geven. We hebben al ruim voldoende ‘experts’ die ons vertellen hoe het allemaal zo gekomen is, hoe het verder gaat en of beter moet en kan. Overigens wel jammer dat al deze experts niet zo vaak op een lijn zitten….. -nieuws Onder verantwoordelijkheid van het PPP • deze editie PPP-voorzitter Joop van Veelen Het gaat beter….! (advertentie) Wel wil ik op persoonlijke titel als heel klein puntje kwijt dat ik het gevoel heb dat we het dieptepunt echt voorbij zijn en we (langzaam) vooruit aan het gaan zijn….Jullie hopen vast dat ik daarin gelijk heb. ‘Het gaat beter….’ gaat in dit artikel over onze branche en ook over het PPP zelf. Ommet het laatste te beginnen. Het proces naar een nieuwe orga- nisatievorm met meer professionaliteit en continuïteit, waarbij we in de processen veel minder afhankelijk zijn van vrijwilligers, is afgerond. Kennisbank Het secretariaat, de administratie en financiën worden profes- sioneel ingevuld door Le Jeune, waarbij zij weer over voldoende interne back-up beschikken zodat we ook daar niet afhankelijk zijn van één persoon. Maarten Los is nu echt gefocust op wet- en regelgevingzaken die van toepassing en groot belang zijn voor onze branche. Een heel belangrijke kennisbank voor de branche en onze leden. De dagelijkse leiding van de organisatie is sinds 1 juli in handen van onze parttime directeur Marijke van Hoorne. We profiteren nu al volop van haar kennis en ervaring. U zult haar meer tegen gaan komen omdat zij de contacten met de leden en potentiële leden zeker wil intensiveren. Bewustwording Het gaat ook beter met de bewustwording van het gezamenlijk belang wat we hebben. We merken uit het veld steeds meer dat men het belang van de brancheverenging PPP inziet en daar ook positief in meedenkt en concreet in bijdraagt. Dit belang ziet men natuurlijk i.v.m. eerder genoemde wet- en regelgeving, maar zeker ook wat betreft de ‘commerciële’ waarde van het PPP als organisa- tie om de meerwaarde van het promotionele product te promoten en de waarde die (potentiële) opdrachtgevers toekennen aan het PPP-lidmaatschap. In dat kader is het ook goed te constateren dat het gemiddelde niveau van professionaliteit van de leden sterk verbeterd is. Deels ook omdat leden, die de meerwaarde niet aankunnen of uit willen dragen, om die reden afhaken. Slimme toepassing Wat ook beter gaat is de wijze waarop wij zelf het promotionele product inzetten. Steeds vaker zie ik een mailing en concepten van leveranciers binnenkomen, waarin het eigen promotionele product slim toegepast wordt. Ook de distributeurs zetten het promotioneel product steeds meer in om hun bedrijf of produc- ten onder de aandacht te brengen. Logisch toch? Zeker, maar het werd vreemd genoeg toch heel vaak vergeten. Dankzij de goede samenwerking met de belangrijkste uitgever in onze branche wordt er ook steeds meer bereikt m.b.t. het imago van de PPP en zijn leden. Natuurlijk hebben we soms andere belangen, maar dat is logisch en die worden gerespecteerd. Als PPP zijn wij heel blij met de aandacht die we hierdoor krijgen. Met ons bescheiden budget hadden we deze aandacht anders niet kunnen bekostigen. Gaat dan alles beter en zijn er geen aandachtpunten? Zeker zijn er verbeterpunten, maar daar ga ik het nu even niet over hebben. In deze rubriek zal vanaf nu elke keer een ander bestuurslid of onze directeur aan het woord komen en zo het een en ander over zijn specifieke portefeuille meedelen. Tot later en zorg vooral dat het beter blijft gaan! Joop van Veelen voorzitter PPP
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5