PromZ Vak 03-2013

34 D e twee nominaties in de categorie ‘supplier’ waren voor Xindao en Giving Europe. De twee nominaties in de categorie ‘promotional company’ gingen naar Compacon en Interimage. NewWave Textiles is een nieuwe eend in de bijt van deze vakprijs. Des te verheugender is het, aldus de vakjury, dat de nummer 1 een specialist is. In de afgelopen jaren gingen de onderscheidingen hoofdzakelijk naar generalisten. De steekwoorden die de jury op New Wave Textiles van toepas- sing acht zijn de gestage groei op eigen kracht, uitgebalanceerde collecties, stabiele kwaliteit, klantfocus, goede marges voor de klanten, betrouwbaar. New Wave heeft een zeer goede kennis van het textiel- cq promovak, die wordt gedeeld met distributeurs. De supplier biedt het handelskanaal ook prima ondersteuning. Voor Xindao , dat evenals Giving Europe, al eerder nominaties ontving en tot de winnaar werd uitgeroepen, bedient de jury zich van oneliners als lof voor het assortiment, lof voor creativiteit en lof voor de productontwikkeling. De productkennis is van hoog niveau, er wordt goed gewerkt aan merkenbouw met betrekking tot XD. Xindao kenmerkt zich ook door een zeer prettige sfeer en vriendelijke mensen. Ook is er veel lof voor de trouw aan de klanten en de goede ondersteuning van het handelskanaal. (Winnaar in 2012, 2008 en 2004 – nominatie in 2009 en 2007) In relatie tot Giving Europe noemt de jury onder meer het succesvolle selectief klantenbeleid. Het bedrijf geeft consequent invulling aan het motto ‘we take care’: klanten worden echt beschouwd als partners. ‘One stop shop’ wordt vaak genoemd in relatie tot Giving Europe en men noemt Fast East een goed en snel tool. Giving Europe beschikt over gedegen vakkennis en is, last but not least, op een goede en gedreven manier bezig met alles wat met MVO in de productensector heeft te maken. (Winnaar in 2010 - nominatie in 2012, 2011 en 2009) BeGlobal Promotions , dat vorig jaar ook werd uitgeroepen tot Promotional Company of the Year, is volgens de jury een voor- beeld voor het vak, zowel richting eindklant als naar collega’s. BeGlobal is ook een bedrijf dat financieel gezond is en groeit, ook tijdens de recessie. Een bedrijf dat lange termijnplannen maakt, trouwe klanten heeft, consequent werkt aan imago en naamsbekendheid, zichtbaar is voor de eindklant en door sup- pliers opvallend vaak “een goede partner” wordt genoemd. De term ‘outstanding performance’ is ook dit jaar weer van toepas- sing op dit bedrijf. (Winnaar in 2012– nominatie in 2011 en 2009) Compacon , dat al vele malen eerder eindigde in de hoogste regio- nen, noemt de jury o.a. al jaren heel steady en een van de best georganiseerde, professionele distributeurs. Een distributeur met een goede relatie met suppliers, een goede presentatie, gewaar- deerd door collega’s, en een hoge dosis vakkennis. Compacon is voor het zoveelste jaar op rij een visitekaartje voor de eindmarkt en ook een ambassadeur voor het vak door binnen de branche de vinger te leggen op zaken die anders cq beter kunnen. (Winnaar in 2011, 2010, 2009 – nominatie in 2008 en 2006) Ook Interimage heeft een goede, professionele uitstraling richting collega’s en richting eindklant. Interimage is al 25 jaar actief, op zichzelf een hele prestatie – zeker ook in moeilijke tijden. Het bedrijf heeft mooie klanten om trots op te zijn, ver- tekst: Karin Schaper foto: Luzan Veenendaal New Wave Textiles is uitgeroepen tot Supplier of the Year 2013 en BeGlobal Promotions tot Promotional Company of the Year 2013. De awards werden woensdag 4 september - op de eerste dag van de Leveranciersdagen - uitgereikt. Supplier en Promotional Company 2013 bekend gemaakt

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5