PromZ Vak 03-2013
25 2013 - nummer 3 - www.promz.nl 9 Suppliers staan centraal in deze rubriek. In deze editie Bottle Promotions, leverancier van gepersonaliseerde bidons op de zakelijke markt. vragen aan Berdine Heilig in de rubriek In the Picture Berdine Heilig 9 In the Picture z 1 Hoe ben je in dit vak terechtgekomen? 20 jaar geleden ben ik bij Tacx gaan werken als directiesecre- taresse. Tacx BV is een producent van hometrainers, VR-trainers, bidons, bidonhouders en fietsgereedschappen. Wereldwijd wor- den de producten via de fietsbranche verkocht. Wij produceerden ook toen al bidons met een klanteigen bedrukking. Een klant van Tacx, die deze bidons via de relatiegeschenkenbranche verkocht, vroeg of wij zijn naam Bottle Promotions en klantenbestand wil- den overnemen. Dat is gebeurd, en samen met mijn collega Joy ben ik in het diepe gesprongen. Zonder kennis van zaken zijn we toen op de PSI in Duitsland gaan staan en ging de bal rollen. 2 Hoe zie je je rol binnen Bottle Promotions? Joy is accountmanager geworden en ik ben richting de marke- ting gegroeid. Ik ben naast sales bezig met het zoeken naar nieuwe markten en nieuwe productopties. Ik ben tevens eindverantwoor- delijk voor het hele reilen en zeilen van Bottle Promotions en ik blijf mijn taken bij Tacx vervullen als officemanager en MT-lid. 3 Wat heeft Bottle Promotions distributeurs te bieden? Omdat wij deel uitmaken van een groot internationaal bedrijf zijn wij heel flexibel en kunnen wij op korte termijn op bijna alle vragen van de klant inspelen. We hebben ruimte om te groeien, goede partners, veel personeel en de meest moderne machines ommee te werken. Mocht een klant omhoog zitten, dan kunnen wij binnen 1 of 2 dagen regelen dat de bidons bij een klant op zijn stoep staan. Dat doen niet veel andere leveranciers ons na. Je ziet dat je daar heel veel orders mee binnen haalt. 4 Wat is het belangrijkste USP (unique selling point) van Bottle Promotions? Dat is een combinatie van een goed product, snelle levertijd en goede service. We zien dat we hiermee concurrerend zijn. Wij proberen ook altijd zo eerlijk en transparant mogelijk te zijn. Dat wordt gewaardeerd door onze klanten. 5 Typeer je bedrijf eens kort en krachtig! Wij zijn een no-nonsense bedrijf waar hard gewerkt wordt en iedereen op elk niveau in de organisatie zijn mouwen opstroopt om zaken geregeld te krijgen. 6 Welk advies zou je aan andere suppliers willen geven? Wij zien dat wij de meeste groei toch krijgen uit het aanwezig zijn op beurzen in allerlei landen. Denk buiten de box, wees wel kritisch over welke beurzen je doet en laat je goed informeren, maar probeer ze gewoon uit. Ik denk wel dat je minimaal 3 keer op een beurs moet hebben gestaan wil je weten of het wel of niet zinvol is geweest. 7 Welk advies zou je aan distributeurs willen geven? Blijf trouw aan je leveranciers als je goede service en kwa- liteit geleverd krijgt. Prijs is niet altijd alles. 8 Waar wil je dat Bottle Promotions staat over 5 jaar? We zijn de afgelopen 7 jaar langzaam, maar gestaag gegroeid omdat wij voor het leveren via wederverkopers hebben gekozen. Je groei is minder explosief, maar je bouwt er een trouwe klantenkring mee op. Over 5 jaar hopen wij net als in Nederland toch wel één van de belangrijkste leveranciers van bedrukte bidons in Europa te zijn en minimaal 50 procent van het marktaandeel in handen te hebben. 9 Waar kunnen ze jou 's nachts voor wakker maken? Voor een weekendje weg. Ik heb 3 jonge kinderen, dus veel hectiek in mijn leven. Even eruit is altijd lekker om bij te komen en afstand te nemen waardoor je weer helder aan het werk kan gaan. Bottle Promotions gevestigd in: Wassenaar Bestaat sinds: 2006, het moederbedrijf Tacx bestaat sinds 1966 Aantal medewerkers: Tacx en BP samen 45
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5