PromZ Vak 03-2013
z 23 2013 - nummer 3 - www.promz.nl 9 7 Je bent 2 dagen in de week in dienst. Is dat niet te weinig om zaken goed op te pakken en voor elkaar te krijgen? MvH: “Achter mij zit een actief bestuur en een goede secretariële ondersteuning. Daarnaast neemt Maarten Los alle zaken rondom wet-en regelgeving voor zijn rekening. Het betekent dus wel goed organiseren, maar de praktijk zal het uitwijzen.” 8 Wat wil je absoluut voor elkaar krijgen in relatie tot het PPP? MvH: “Ik wil de club groter en sterker maken. Dit kunnen we realiseren door meer bekendheid te krijgen bij de eindgebruiker, meer leden en een verdere professionalisering. Daarnaast moe- ten we als vereniging goed toegankelijk zijn. Het secretariaat is de hele week bereikbaar en ikzelf ben daar ook heel flexibel in.” “Veel bedrijven hebben het niet gemakkelijk in deze branche en bezuinigen dan soms juist op het lidmaatschap of op een oplei- ding. Terwijl dit mijns inziens nu van het grootste belang is. Ik hoop dat we ze daarvan als PPP kunnen overtuigen. Het lid- maatschap moet zichzelf terugverdienen.” 9 Waar ligt volgens jou de grootste bedreiging voor de branche? MvH: “Door toenemende transparantie weet de klant steeds beter de weg in inkoopland. Dat betekent dat de branche echt moet werken aan zijn toegevoegde waarde. Van verkopen moeten we steeds meer richting adviseren.” “Ook kritische geluiden vanuit milieugroeperingen, regelgeving etc. kunnen enorme stemming maken. Hier moeten we goed op anticiperen.” 10 En waar de grootste kans? MvH: “Door niet op de korte termijn te denken, maar op de lange termijn. De kans ligt in het leveren van kwalitatieve, verantwoorde producten die passen in de marketingmix. En ook in een goede samenwerking tussen leveranciers en distributeurs. Maar ook in het investeren in de kennis van de eindgebruiker, zodat zij op een goede manier hun aanvragen kunnen plaatsen.” 11 Wat moet verdwijnen in 2014? MvH: “Te lage marges. En de gratis fiets bij 1.000 pennen.” 12 En wat moet er blijven in 2014? MvH: “Het verkrijgen en vergroten van inzicht in nieuwe manieren van het vermarkten van promotionele producten.” 13 Wie begrijp je het best? De opdrachtgever, de supplier of de distributor. Waarom? MvH: “Ik heb met allen affiniteit, maar heb de meeste jaren aan de kant van de distributor gewerkt…” 14 Waarom ben jij uit het productenvak gestapt om te starten met Multistar Productions? MvH: “Met Hokra below the Line hebben we destijds een nieuwe filosofie in de markt gezet. Na 20 jaar bood zich de mogelijkheid aan om het bedrijf te verkopen aan 3 mede- werkers en was er een kans om weer helemaal opnieuw te beginnen, en een nieuw bedrijf op te bouwen met een speci- alisatie naar Live Communicatie. Daar ging ik voor. Ik hou wel van een uitdaging.” Marijke van Hoorne
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5