PromZ Vak 03-2013
22 tekst: Karin Schaper foto: Ruud Jonkers 1 Waar ligt jouw passie binnen het promotionele productenvak? Waarom? MvH: “Het promotionele vak vraagt veel kennis en creativiteit. Het is een enorme uitdaging om binnen alle randvoorwaarden als budget, huisstijl, doelgroep, milieu etc. het juiste product te -laten- ontwikkelen. Omdat iedere aanvraag een andere invulling vergt, vind ik het een enorm afwisselend en boei- end vak.” 2 Wat was je drive om te solliciteren als directeur van het PPP? MvH: “Ik wil graag mijn kennis, die ik heb opgedaan in de afge- lopen jaren, inzetten voor het vak als geheel.” 3 Wat zijn je kerntaken? MvH: “Belangrijk is het contact met de leden: uiteindelijk vertegenwoordigen we de belangen van de leden en is het belangrijk dat we weten wat er leeft. Anderzijds versterkt dat vanuit het PPP ook de band met de leden. Het zou ook fijn zijn als we meer leden aan kunnen trekken, zodat we met elkaar nog sterker staan. Daarnaast zal ik ervoor zorgen dat het beleid, dat wordt geformuleerd door het bestuur, zo goed mogelijk wordt uitgevoerd.” 4 Wat zijn de speerpunten in het beleid van het PPP? MvH: “Een hele rits. Het stimuleren van branchebrede profes- sionaliteit, de ontwikkeling en verspreiding van vakkennis, het scheppen van kaders voor maatschappelijk verantwoord onderne- men, het spreekbuis zijn namens de branche, de gesprekspartner zijn van en naar stakeholders, het keurmerk zijn voor aangesloten leden en de herkenbaarheid daarvan in de markt en het platform voor netwerken.” 5 Wordt het PPP voldoende gewaardeerd binnen het vak? MvH: “Zeker, hoewel ik denk dat er heel veel achter de schermen gebeurt wat niet altijd wordt gezien door de leden. Hier mogen we best meer exposure aan geven. Uiteraard is er ook kritiek. Met deze mensen gaan we zo mogelijk in gesprek. Maar we zijn een branchevereniging voor alle leden, waarbij we proberen ieders en bovenal het algemeen belang te dienen. Daardoor kunnen we het soms niet iedereen persoonlijk naar de zin maken. Soms moeten leden niet vergeten dat er een algemeen belang gediend moet worden.” 6 Waarom zou iedereen die in dit vak actief is PPP-lid moeten zijn? MvH: “Wanneer je lid wordt van het PPP geef je aan dat je voldoende professioneel bent om te willen investeren in een lidmaatschap. Dit moet ook voor de eindgebruiker duidelijk zijn. Daarom hebben we vorige maand bijvoorbeeld ook in een oplage van 17.000 stuks de ledenlijst nog eens onder de aandacht gebracht bij eindgebruikers.” “De leden krijgen ook de mogelijkheid om hun kennis bij te spijkeren via de Academy, op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen, collega’s in en uit het vak te ontmoeten en zodoende kennis te delen. Bij ontwikkelingen kunnen we met elkaar, indien nodig, een vuist maken.” Marijke van Hoorne (de Ho van Hokra) is sinds 1 juli directeur van branchevereniging PPP. 14 vragen om haarzelf en haar drive en passie voor het productenvak beter te leren kennen. “Ik wil mijn kennis verder voor het vak inzetten.” Marijke van Hoorne (PPP-directeur): ‘We moeten van verkopen naar adviseren’
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5