Richard Kies is een wandelende reclamezuil voor zijn eigen producten. Om iedere pols een prachtig horloge en daarnaast een dikke rij zogenaamde Logobeads. Combineer dat met een hippe bril en je hebt een beeld. Richard begin in 1996 met horloges, naast zijn vaste baan in de installatiewereld. “Ik heb letterlijk van mijn hobby mijn werk gemaakt”, vertelt Richard. “Het grappige is dat de installatiemarkt precies hetzelfde in elkaar zit als onze wereld, dus ik snapte al wel heel snel hoe de markt van promotionele producten in elkaar zat. Ik begon met het vertegenwoordigen van bepaalde horlogemerken in de retail. Toevallig kreeg ik toen de vraag van Veronica Magazine of ik niet een horloge voor ze kon maken met een logo ter promotie van het magazine. Dat werd zo’n waanzinnig succes, dat ik besloot de markt wat beter te onderzoeken en vervolgens heb ik de overstap gemaakt Als het gaat om horloges in onze branche, dan zijn er niet zo heel veel aanbieders. Maar de Haagse tongval en een horloge om iedere pols, verraad dat we bij Richard Kies zijn; de horloge specialist van D.W.F. Nederland Een gesprek over horloges en andere accessoires waar veel (ijdele) mensen, waaronder ik, warm voor lopen. De man met twee horloges DOOR PETER VAN GESTEL naar de business-to-business. In 2000 ben ik toen helemaal in de horloges gestapt. Toen ben ik als eerste product begonnen met een zelfbouw horloge, de Clockbox. Die moest je echt zelf in elkaar zetten.” Anders dan anderen Kies ziet er niet alleen anders uit, hij doet zijn ‘handel’ ook op een andere manier. Ik heb mijn horloges in principe compleet geassembleerd op voorraad liggen. Op het moment dat ik een bestelling krijg, zorgen we eerst dat al het artwork is goedgekeurd. Je kunt daarbij kiezen om de wijzerplaat te bedrukken en/ of de achterzijde van het horloge te laser graveren. Vervolgens halen we het horloge uit elkaar, bedrukken en zetten we het weer in elkaar. Dat doen we volledig in eigen huis. Dat heeft als voordeel dat ik over het algemeen binnen twee weken kan Richard Kies 28
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5