Met de naderende ‘super’ sportzomer met het EK Voetbal, de Olympische Spelen in Tokio en de Formule 1-race in Zandvoort deed DPG Media onderzoek naar de huidige sportbeleving van de consument. Jammer genoeg kunnen we veel evenementen (nog) niet live bezoeken, dus zijn we als sportconsument in grote mate afhankelijk van een massamedium als televisie.
Het onderzoek bevestigt hoe groot de impact van sport op de maatschappij is. 63% volgt sport dagelijks in de media (74% mannen, 52% vrouwen). En helemaal nu met corona is de behoefte om samen oranje momenten te vieren groter dan ooit. Wij Nederlanders zijn op veel momenten verschillend. Op wie we stemmen, voor welke voetbalclub we zijn, wat we vinden van corona. Maar er zijn ook momenten dat we samen één zijn, dát zijn de momenten van oranje. De consument snakt naar het EK, de Olympische Spelen en Formule 1-race in Zandvoort.
De economische impact van van zo’n ‘super’ sportzomer’ is groot. De sportliefhebber uit het onderzoek geeft aan meer aan snacks, bier en bezorgmaaltijden te zullen uitgeven dan normaal, maar ook bijvoorbeeld een nieuwe smartphone, oranje-artikelen, creditcard, een nieuw internetabonnement en een nieuwe televisie (14%) te overwegen. Om maar optimaal voorbereid te zijn op de beleving van grote sportevenement waar we met z’n allen zo met smart op zitten te wachten. Het coronavirus heeft deze behoefte alleen maar vergroot. Voor meer info klik hier.