Het Amerikaanse Advertising Specialty Institute verwacht dat bedrijven in de VS dit jaar meer zullen besteden aan eindejaarsgeschenken voor personeel en klanten. Dat concludeert men op basis van de 2018 Corporate Gift Study.
Van de bedrijven is 42% van plan de medewerkers een geschenk te geven, 2% meer dan in 2017. 37% geeft een geschenk aan klanten of prospecten, maar liefst 5% meer dan in 2017. De groeiende economie in de VS is een verklaring voor die stijging. Opvallend is ook dat bijna driekwart van de geschenken wordt voorzien van het logo van de gever.
Appreciatie
“De economie is booming in veel sectoren en in een poging om op te vallen tussen de concurrenten, gaan bedrijven meer en meer promotionele producten gebruiken. Ze bieden een zichtbare appreciatie naar klanten, prospecten en werknemers,” aldus een bericht op promz.be
Hoe het Nederlandse bedrijfsleven, overheden en non-profit organisaties hun klanten, personeel en vrijwilligers eind dit jaar gaat belonen, weten we binnenkort, als de resultaten van het PromZ Opdrachtgeversonderzoek 2018 bekend zijn.