Nee, we gaan het hier niet hebben over seizoen 2 van de populaire Netflix-serie, maar over de producten waarmee diverse producenten nu al op de markt zijn gekomen. Het geeft nog maar eens aan hoe flexibel onze industrie is en hoe kort eigenlijk de ‘time to market’ is. In New York deelde de schuldhulpverlener Relief ruim 10.000 visitekaartjes uit, geheel in de stijl van de kaartjes uit het programma. Een zeer creatieve manier om onder de aandacht te komen wat ons betreft. En wat te denken van de wekker in de vorm van het angstaanjagende poppetje uit het Annemaria Koekoek spel. Het poppetje schiet een schuimrubber pijltje (in plaats van echte kogels) om je wakker te maken. En zingt dat angstaanjagende liedje… Verder zie je aanbieders van verkleedspullen volop adverteren met de opvallende pakken van de bewakers uit de serie. En deze bewakers vonden we ook al als sleutelhangers bij meerdere online aanbieders. Kortom, heel veel product spin-offs in zeer korte tijd op de markt geslingerd.