PromZ heeft op 17 oktober een kantoor geopend in Hong Kong. PromZ Asia Ltd biedt een collectief platform waar eindklanten en distributeurs uit Azië terecht kunnen voor in Europa geproduceerde business gifts en promotionele producten.
Team van vijf mensen
PromZ Asia bestaat uit een team van vijf mensen, dat onder leiding staat van Jeffrey Go. Hij heeft al ruim twintig jaar ervaring in de promotionele producten sector aldaar.
Het team helpt distributeurs en eindklanten uit Azië om hun weg te vinden in het aanbod van business gifts en promotionele producten die geproduceerd worden in Europa. PromZ Asia zal voor een aantal Europese merken het verkoopkantoor zijn in de regio. Voor klanten die op zoek zijn naar andere in Europa geproduceerde producten en merken verzorgt het kantoor in kantoor de sourcing, inkoop en handling. Tevens komt er een online ProductZfinder waar inkopers kunnen zoeken naar ‘Made in Europe’ zakelijke geschenken.
Van links naar rechts: Jeffrey Go, Rebecca Wong, Ming Go, Rocky Chen en Sunny Ng
Europese producten populair
Directeur John Michael Swaab: “Europese producten zijn populair in Azië. Merkproducten uit Europa worden daar vaak gewaardeerd om hun hoge kwaliteit en design. Kijk maar eens hoe goed Mercedes het doet in landen als China, Zuid-Korea en Japan.”
“We zien dat Europese business gifts en promotionele producten nog moeilijk hun weg kunnen vinden naar Azië. Uiteraard zijn er enkele fabrikanten uit Europa al actief in de regio, maar het Verre Oosten is voor een veel grotere groep Europese producenten een interessante groeimarkt. Met dit collectieve platform willen we de Europese merken en de Aziatische distributeurs of eindklanten helpen om elkaar te vinden.
Eenvoudiger maken
Distributeurs en eindklanten uit onder meer China, India en Maleisië kunnen door gebruik te maken van het collectieve platform profiteren van de kennis die PromZ bezit over de Europese markt van business gifts en promotionele producten. Voor Europese aanbieders van deze producten die aan de Aziatische markt willen leveren, voorkomt PromZ Asia de nodige opstartkosten, regelt het papierwerk en legt tevens de contacten met interessante opdrachtgevers. Deze dienstverlening maakt het eenvoudiger voor Europese producenten om de Aziatische markt te betreden.
“Het is niet voor alle bedrijven weggelegd om zelfstandig op bijvoorbeeld de Chinese markt te opereren”, vertelt Swaab. “Je moet bijvoorbeeld een bedrijf, een bankrekening en een handelsvergunning hebben in het land en je krijgt te maken met ingewikkelde regelgeving en vergunningen. Daarnaast moet je een betrouwbare partner weten te vinden die de cultuur kent en de taal spreekt. Daarvoor hebben we PromZ Asia opgericht. Met ons collectieve platform willen we het voor Europese producenten eenvoudiger maken om de Aziatische markt te betreden. Bedrijven die al zelf actief zijn in het Verre Oosten kunnen ons platform gebruiken als extra verkoopkanaal.”
Collectieve marketing
PromZ Asia begeleidt ook de marketing van de ‘Made in Europe’-producten en relatiegeschenken van de aangesloten partners. De eerste activiteit is deelname met een collectieve stand op de Hong Kong Gifts & Premium Fair, die plaatsvindt van 27 tot en met 30 april 2019 in het Hong Kong Convention and Exhibition Centre. Op ‘s werelds toonaangevende vakbeurs voor promotionele producten komen zo’n 4.700 standhouders en 65.000 vakbezoekers (met name distributeurs en de grotere opdrachtgevers) bij elkaar.
PromZ Asia Ltd
Flat 04, 10/F, Kingsford Industrial Centre, No.13 Wang Hoi Road, Kowloon Bay, Hong Kong
香港九龍灣宏開道景發工業中心10樓04室
Tel: +852 2377 2919 Fax: +852 2377 0882