Promidata en PromZ slaan handen ineen voor sterker workwear-platform

Promidata en PromZ Product Première kondigen een nieuwe samenwerking aan die het werk- en bedrijfskledingsegment binnen de promotionele branche naar een hoger niveau moet tillen. De samenwerking bouwt voort op een belangrijke stap die Promidata in 2024 zette: de overname van TexoData BV, destijds hét online platform voor workwear en corporate wear. Daarmee breidde Promidata haar dienstenportfolio uit naar deze groeimarkt en nam het klantenbestand en de softwareoplossingen van TexoData over.

Volgens Promidata-directeur Roy Kemmerling was die overname een logische vervolgstap: “We willen dealers en suppliers binnen de workwearbranche in de Benelux en het DACH-gebied dichter bij elkaar brengen en samen commercieel succes realiseren.”

Nieuwe fase: professionalisering en zichtbaarheid

Met de samenwerking tussen Promidata en PromZ krijgt het platform een volgende impuls. Het gezamenlijke doel is om het werk- en bedrijfskledingsegment meer zichtbaarheid en professionalisering te geven. De database wordt verder uitgebreid en moet uitgroeien tot hét centrale kennis- en inspiratiepunt voor de branche.

PromZ als redactioneel platform

Ook de redactionele kant speelt een grote rol. PromZ wil hét toonaangevende platform worden voor professionals in workwear en corporate wear in de Benelux. Op de website en in de vakbladen komt er volop ruimte voor nieuws, zoals:

  • persberichten

  • bedrijfsovernames

  • nieuwe productlijnen

  • personeelswisselingen

  • onderzoeksresultaten

Daarnaast is het de ambitie om PromZ Product Première te ontwikkelen tot hét jaarlijkse vakevenement voor de workwear- en corporatewear-industrie in de Benelux.

De eerste spin-off van de samenwerking is dat bezoekers van PromZ Product Première de komende editie een jaar lang exclusieve toegang krijgen tot een sourcing platform op het gebied van workwear en corporate wear.