Plato Group zet in op duurzaamheid door overname van Interall Group - Promzvak

Plato Group zet in op duurzaamheid door overname van Interall Group

Door de overname van Interall Group door Clipper Gifts, een van de merken van Plato Group, versterkt Clipper Gifts haar duurzame propositie. Het assortiment van Interall Group, de WoW Sustainable Collection, is een belangrijke toevoeging op het assortiment van Clipper Gifts en door bundeling van krachten willen partijen hun activiteiten op het gebied van duurzaamheid nog verder versterken.

“De propositie van Interall Group sluit enorm goed aan bij de strategie van Plato Group om met haar merken een toonaangevende leverancier te worden van duurzame producten”, zo meldt Ton Lobker, CEO van Plato Group. “Duurzame, circulaire producten zullen een steeds belangrijkere rol spelen in onze industrie en dragen bij aan een betere wereld, we willen daar met de overname van Interall Group een voorloper in zijn. Dat past ook goed bij de maatschappelijke betrokkenheid van Plato Group. We transformeren steeds meer naar een organisatie die op structurele wijze sociale en duurzame initiatieven ontplooit. Zo ondersteunen wij al jaren verschillende goede doelen met de Plato Group Foundation. Met de overname van Interall Group voegen we de duurzame daad bij het woord en komen wij weer een stap dichter bij deze visie”.

“Ook voor Interall Group is de aansluiting bij Plato Group een mooie stap voorwaarts”, aldus de oprichters van Interall Group Karin en Maurice Stoevenbeld. “Daarmee kunnen we de enorme groei in vraag naar duurzame producten en oplossingen verder vormgeven, de synergievoordelen tussen Interall Group en Clipper Gifts uitbouwen en onze WoW Sustainable Products propositie verder uitbouwen”.

Interall Group zal als merk in de markt blijven bestaan en ook haar klanten blijven bedienen. Clipper Gifts zal het assortiment WoW Sustainable Products ook aan gaan bieden aan haar distributeurs. “Een krachtige combinatie en door onze uitgebreide decoratiemogelijkheden in eigen huis in Helmond kunnen we het WoW assortiment one-stop-shop aanbieden, een belangrijk voordeel voor distributeurs”, vertelt Ruben van ’t Loo, brand lead Clipper Gifts. “Daarnaast zullen we met de expertise van Karin en Maurice en het Interall team, onze kennis op het gebied van supply chain management en ons netwerk de sustainable propositie verder versterken”.

In het komende nummer van PromZ Vak een gesprek met Ruben van ‘t Loo, Maurice en Karin Stoevenbeld en Ton Lobker (ook de volgorde van de foto vlnr) over de overname, alsook een uitgebreid interview met Ton Lobker over 75 jaar Plato Group.