Alle acht Nederlandse campagnes die ingezonden zijn voor de Europese actiemarketingprijs zijn beloond met een nominatie. Met deze score behoort Nederland wederom tot de top-3 van best scorende landen in Europa op het gebied van geïntegreerde marketingcommunicatie campagnes.
De ingezonden campagnes hebben allemaal in eigen land een dergelijke nationale vakprijs gewonnen. In Nederland is dit de Esprix. De internationale jury beoordeelde in totaal 64 campagnes verdeeld over 14 categorieën. Ingezonden campagnes zijn gejureerd op strategie, mediakeuze, creatieve strategie en effectiviteit. Uiteindelijk werden na zeven weken online jureren 46 campagnes genomineerd.
Hema
De genomineerde Nederlandse campagnes zijn voor de opdrachtgevers TNT Express, Mediawijzer.net, Akzo Nobel – Flexa, Stichting Forteiland (2x) en de mega push-up beha van de Hema (3x). De IMC European Awards is dé Europese prijs voor de beste geïntegreerde marketing communicatie campagnes. De IMC European Awards worden georganiseerd door de Integrated Marketing Communication Council (IMCC) van de EACA.