Belangrijk onderwerp van het PPP Jaarcongres in het BOVAGhuis (14 maart jl) in Bunnik was de toekomst van de branche en de rol van de branchevereniging daarin. Daarvoor presenteerde het Platform Promotional Products een nieuw toekomstplan gebaseerd op de pijlers: ‘Kennis & Kunde’, ‘Sustainability & Social Business’ en ‘Inzet voor de Branche’. Deze elementen vormen de basis om het PPP lidmaatschap als kwaliteitslabel / keurmerk te gaan positioneren.
Tijdens de Algemene Ledenvergadering (ALV) werd het nieuwe accreditatiesysteem dat is gekoppeld aan het lidmaatschap, in stemming gebracht. Met een ruime meerderheid werd het licht hiervoor op groen gezet.
Er waren dit keer geen bestuursverkiezingen. Dat betekent dat het PPP bestuur in ongewijzigde samenstelling met de nieuwe plannen aan de slag gaat. Daarvoor heeft het bestuur de rest van dit jaar uitgetrokken om de laatste punten op de i te zetten. Het streven is om de accreditatie in 2020 te implementeren.