Van alle goede doelen heeft de KWF Kankerbestrijding het sterkste imago. CliniClowns en het Rode Kruis staan op plaats twee en drie. Onder jongeren is het Wereld Natuur Fonds het favoriete goede doel.
Dit blijkt uit een tweejaarlijks merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3000 Nederlanders.
Het merendeel van de goede doelen heeft in de afgelopen twee jaar een sterker imago gekregen. Deze reputatiestijging gaat gepaard met stijgende inkomsten van de charitatieve sector. Belangrijke stijgers van de afgelopen twee jaar zijn Red een kind (+77%), Nationaal MS Fonds (+39%) en IFAW (+28%). Door de wijziging van de naam in Make-A-Wish Nederland halveerde de reputatie van Doe Een Wens.
Top-10 van sterkste merken onder goede doelen:
1.KWF Kankerbestrijding
2.CliniClowns
3.Het Nederlandse Rode Kruis
4.Wereld Natuur Fonds
5.KiKa
6.Ronald McDonald Kinderfonds
7.Nederlandse Hartstichting
8.Dierenbescherming
9.Unicef
10.Artsen zonder Grenzen