De jaaromzet in Europa van promotionele artikelen in de eindgebruikersmarkt is in totaal 14,9 miljard euro, laat brancheorganisatie PPP weten. Dit is de uitkomst van de ‘Industry Structure Analysis 2017-19’, de eerste studie naar de Europese promotionele productenindustrie.
Brancheverenigingen uit de diverse Europese landen hebben samen met een aantal toonaangevende suppliers en de PSI geïnvesteerd in een grootschalig Europees industrie onderzoek. Het onderzoek is onder regie van de PSI uitgevoerd door het Duitse onderzoeksbureau Tech Consult, meldt het PPP in zijn nieuwsbrief.
Nederland in top-10
Nederland is met een totale omzet van 636 miljoen euro één van de top-10 landen in de Europese promotionele productenindustrie. Ons land vertegenwoordigt daarmee ruim 4% van het totale Europese volume, schrijft het PPP.
Het onderzoek wordt tijdens de PSI officieel gepresenteerd en is na de PSI op aanvraag voor PPP-leden beschikbaar. Wie interesse heeft, kan zich daarvoor tijdens de PSI melden op de PPP stand.