Sami Jäppinen wordt per 1 september 2018 verkoopdirecteur van Easy Orange. Joop van Veelen (ProComm) neemt een belang in Easy Orange.
Jäppinen heeft jarenlange ervaring in de promotionele productenindustrie die hij oa. heeft opgedaan bij Senator. Zijn ervaring past in de ambitie van Easy Orange om zich internationaal verder te ontwikkelen.
Door het belang dat Van Veelen neemt in Easy Orange wordt hij gezamenlijk eigenaar
met Marco Horneman en André Noordwijk, (beiden ook BeGlobal).
Momenteel vertegenwoordigt Easy Orange de merken Dopper, senz, Beam en Pulltap’s op de Nederlandse promotionele productenmarkt. De komende weken verwacht Easy Orange één of meer nieuwe merken toe te voegen aan het portfolio.
Internationaal
Noordwijk: “Onze motivatie om Van Veelen bij Easy Orange te betrekken is dat wij de ambitie hebben om Easy Orange verder uit te breiden zowel wat betreft assortiment als internationaal. We zijn er in gesprekken achter gekomen dat onze ambities aansluiten bij de visie die Joop heeft met betrekking tot Easy Orange. We willen onder meer Nederlandse retail design producten toevoegen aan het assortiment.
Klik
Van Veelen, die jarenlang werkzaam was bij MOB, laat weten al langer het plan te hebben ‘iets’ te willen doen als toeleverancier in de branche, bij voorkeur internationaal. Van Veelen: “Noordwijk, Horneman en ik hebben een goede ‘klik’ met elkaar en we vinden dat het nu het juiste moment is om samen te gaan werken en ook direct uit te gaan breiden. Dit alles enigszins gestimuleerd door nieuwe producten waar we het internationale verkooprecht van gaan krijgen. Hier kunnen we binnen een week of drie meer over zeggen. Daarnaast zit ik binnen ProComm bijna niet meer ‘in de operatie’. Hierdoor heb ik mijn handen vrij om energie in Easy Orange te steken.”