Begin dit jaar werd distributeur Compacon overgenomen door Plato Groep, waartoe ook Clipper Gifts en IGO behoren. Daarmee werd ook invulling gegeven aan de internationale ambitie om de activiteiten van Compacon binnen Europa verder uit te rollen. Met de opening van een Franse vestiging is nu een eerste stap gezet richting internationale markt.
"De start in Frankrijk valt samen met het winnen van een tender uitgeschreven door het Franse Saint-Gobain, een concern in o.a. bouwmaterialen," legt Ton Löbker (Compacon) uit. "Onze dienstverlening is door hen beoordeeld als onderscheidend, waardoor we een snelle start hebben kunnen maken. En de nieuwe Compacon-vestiging is een gevolg van onze strategie om in de Europese landen vertegenwoordigd te zijn met eigen kantoren en medewerkers uit het land zelf, waardoor we een goede aansluiting hebben op de lokale markt en cultuur.’
Compacon werkt er nu met een accountteam van 3 personen, de ondersteuning voor webshop, inkoop en creativiteit loopt centraal.
Ambitie
‘Plato heeft met Clipper en IGO een internationaal netwerk dat we kunnen gebruiken om eigen Compacon-kantoren te vestigen. Dit past goed bij onze ambitie om verder te groeien en het merk Compacon ook internationaal op de kaart te zetten, en het sluit goed aan bij de toenemende internationalisering van onze markt en de klanten die we bedienen," aldus Löbker.
Compacon zal in 2018 meer vestigingen openen in toonaangevende landen binnen Europa, zo zullen begin 2018 ook activiteiten gestart worden in Duitsland, België en Denemarken.