Met ingang van 1 november aanstaande gaan BeGlobal en Intercédé samen verder. Door de integratie zijn de bedrijven in staat om versneld verder te groeien en een leidende positie in de markt (verder) uit te bouwen. Het management en de medewerkers van Intercédé opereren vanaf 1 november (in totaal 17 m/v) vanuit de kantoren van BeGlobal in Waddinxveen.
BeGlobal en Intercédé zijn complementair aan elkaar wat betreft type klanten, de manier waarop ze klanten servicen en hun visie op het promotionele producten vak. Beide bedrijven hebben sustainabilty en (social) compliance hoog in het vaandel.
De twee distributeurs van product media zijn al jarenlang actief op de markt. Intercédé is al zo’n 27 jaar actief en werkt(e) o.a. voor opdrachtgevers als Aegon, Ordina, het ministerie van OCW en Defensie, De Nederlandsche Bank, De Haagse Hogeschool, VU Amsterdam en Koni. BeGlobal werkt(e) o.m. voor ING, DAS, Deloitte, Picnic, AON en Europcar.
Het bijna 20 jaar geleden opgerichte BeGlobal (in 2012 en 2014 onderscheiden met de vakprijs ‘Leverancier van het Jaar’) maakt al jaren exclusief onderdeel uit van het internationale netwerk IPPAG (International Partnership for Premiums & Gifts) en Prominate, waar de klanten van Intercédé nu ook van gaan profiteren. Uiteraard vindt er door het samengaan ook een behoorlijke schaalvergroting op inkoopgebied plaats.
André Noordwijk (directeur BeGlobal): “In de promotionele productenindustrie is schaalvergroting noodzakelijk om futureproof te zijn. Meer power, meer kennis en ervaring (zeker voor opdrachtgevers die ook internationaal geserviced willen worden met bijvoorbeeld webshops en fulfilmentoplossingen) is een must. Alle elementen om onze ambitieuze groeiambities te realiseren hebben we nu – letterlijk – onder één dak.”
Beide merken blijven voorlopig bestaan en komen ook allebei boven het briefpapier te staan. Intercédé directeur Cocky Schalk gaat het verkoopteam van de gezamenlijke bedrijven leiden. In de komende PromZ Vak natuurlijk meer over deze fusie.