65 jaar Wisa - Promzvak
65 jaar Wisa

65 jaar Wisa

Toen Willy Sannemann senior in 1953 zijn bedrijfje voor het bedrukken van ballonnen in Enschede startte, verlieten per week 500 bedrukte ballonnen de voorkamer van de familie. Nu zijn dat er zo’n 50 miljoen per jaar geworden. “We zijn nog altijd 100% familiebedrijf, onafhankelijk van externe investeerders”, legt zijn kleindochter Anouk Sannemann, die het bedrijf intussen runt, trots uit. “Mijn vader en ik zijn opgegroeid tussen ballonnen en mijn kinderen groeien ook op tussen ballonnen.”

Promotionele papierartikelen

Met 23 vaste medewerkers en ongeveer 30 thuiswerkers die allerhande verpakkings- en montage werkzaamheden verrichten draait het bedrijf al jaren mee bij de productie van promotionele producten.
Ongeveer 40 procent van de omzet komt voort uit de productie van promotionele papierartikelen zoals vlaggetjes, zonnekleppen, maskers, en vlaggen- en wimpellijnen welke sinds 2006 volledig in eigen beheer geproduceerd worden, waarvan enkele producten bij de genoemde thuiswerkers geassembleerd worden.
In 2017 werd geïnvesteerd in 2 productielijnen voor het vervaardigen van koffiebekers waarbij inmiddels een derde lijn in bedrijf is genomen voor de z.g. “Double Wall” versie.

WK voetbal

Nederland is dan wel uitgesloten van deelname aan het WK voetbal,
de producties voor wel deelnemende landen draait bij Wisa op volle toeren. Vlaggetjes, partyprikkers, hamburgerprikkers zorgen er ook voor dat honderdduizenden van deze artikelen dagelijks hun weg vinden naar klanten in 16 Europese landen.

Hygiëne

Alle Wisa-producten die met voedsel in aanraking komen onderworpen aan strenge hygiënevoorschriften. Anouk Sanneman: “Hygiëne is voor klanten een zeer gevoelige kwestie is voor ons een belangrijke onderscheidend kenmerk met de concurrentie uit het Verre Oosten. Het dragen van beschermende maatregelen bij ons productiepersoneel alsmede het gebruik van voedselveilige kartonnages, drukinkten en laminaten, staan bij ons hoog in het vaandel.”

Kleine hoeveelheden

In de Europese B2B markt en bij grotere afnemers is de trend ook steeds meer gericht op bestellingen in kleine hoeveelheden. Niemand zou geloofd hebben dat dit ooit een grote speler zou worden, terwijl dit inmiddels door onze service- en productiemogelijkheden dagelijkse business geworden is.
Via de geherstructureerde website kan de klant nu ook bestellingen opgeven en communiceren via een chat met de medewerkers.