Orkaan Harvey laat ook sporen na in promotionele industrie - Promzvak

Orkaan Harvey laat ook sporen na in promotionele industrie

Orkaan Harvey die de afgelopen dagen in de Amerikaanse staat Texas huishield, heeft ook de promotionele industrie niet onberoerd gelaten. Niet alleen moesten sommige bedrijven enkele dagen hun deuren sluiten, ook  de ‘Hot Stuff Expo’ die voor 29 augustus gepland stond moest door de Houston Promotional Products Association afgeblazen worden uit voorzorg voor het welzijn van bezoekers en standhouders.

Getroffen bedrijven nemen de schade op. ‘This has happened during our peak season,’ vertelt Jeanna Abercrombie van Pepco Promotional Products uit Lane City. ‘We have lost several critical production days. We hope that we can get back up to full capacity with all our work family.’

Hulpacties

Naburige bedrijven uit de promotionele industrie bundelen hun krachten om te helpen. Zo heeft outdoor kledingleverancier Charles River Apparel een vrachtwagen met goederen naar het gebied gestuurd en doneert de vrachtwagen aan een liefdadigheidsinstelling. Jason Lucash, oprichter van Origaudo, heeft een oproep gedaan aan leveranciers om powerbanks te sturen naar de door de storm geteisterde plekken zodat telefoons opgeladen kunnen worden. ‘Let's all come together as an industry however we can to make a difference down in Houston,’ was de oproep van Lucash, die nog op zoek is naar meer suppliers om bij  te dragen: jason@origaudio.com.

Gevolgen voor de industrie

Het is nog afwachten welk lange termijn effect de storm zal hebben op de industrie. Veel bedrijven zullen op dit moment eerder geld steken in wederopbouw dan in promotionele producten en diensten. Maar hier en daar klinkt er ook een positieve noot en worden er zelfs nieuwe kansen gezien: ‘Thousands of companies are going to come back to work with a vital and important message: ‘We're still here, ready to provide our services and products.' For those of us who understand our industry, the presence of a message that needs to be converted is great news, because nothing is more effective at communicating a brand or message than promotional products,’ aldus Sean Roark van Promo Pros/Incent Pros.